עם טרנד הסדרות הטכנולוגיות והצלחת הדרמות הבלשיות היה רק עניין של זמן עד שתגיע סדרה על יזם צעיר ומצליח בעמק הסיליקון שמואשם ברצח, ומי שחתום עליה הוא סטיבן בוצ'קו שכבר הוכיח ב"NYPD" ו-"פרקליטי אל.איי" שהוא יודע דבר או שניים על דרמות משטרתיות 

 

יזמים, כבר אמרנו, הם הטרנד הכי חם כרגע על המסך. ב"עמק הסיליקון" 'קיבלנו  גיקים חסרי כישורים חברתיים שמפתחים אלגוריתם מצליח אבל מתקשים להתמודד עם ההצלחה, ב"קוד שרוף" איש מכירות וגאון מחשביים מנסים ליצור מחשב אישי שיתעלה על זה של IBM ולאמזון יש את "Betas", קומדיה על שני מפתחי אפליקציית דייטים בקליפורניה שמנסים למצוא משקיע. עם הפופלריות של הסדרות הטכנולוגיות לצד סדרות שחוקרות תעלומה אחת במשך עונה שלמה ("ברודצ'רץ'", "The Fall" "בלש אמיתי", ו- "Spiral" הצרפתית הן רק קצה הרשימה) היה רק עניין של זמן עד שתגיע סדרה על יזם צעיר ומצליח בעמק הסיליקון שמואשם ברצח.
 
הדרמה החדשה "Murder in the First" מגיעה מבית היוצר של סטיבן בוצ'קו, שיודע דבר או שניים על דרמות משטרתיות עם הפקת ויצירת סדרות כמו "NYPD", "פרקליטי אל.איי" ברזומה, וחוזר לטלוויזיה אחרי כמה שנים של היעדרות (הסדרה האחרנה שלו הייתה הדרמה המשפטית "Raising the Bar" ב-2008). במבט לאחור, לבוצ'קו הייתה השפעה עצומה על הסדרות הבלשיות של ימינו. לפני "Hill Street Blues" היה נדיר שדרמה תציג קשת עלילתית אחת שתתפרש על עונה שלמה או שתחזיק אנסמבל של כוכבים ראשיים והסדרות היחידות שעשו זאת היו אופרות סבון כמו "דאלאס". עם תדמית של יוצר מיומן שידע הצלחות וכשלונות ("Cop Rock") בוצ'קו חבר ליוצר צעיר ומבטיח (אריק לידל, שחוץ מהיותו תסריטאי ובמאי מחזיק בתארים זמר אופרה, כלכלן ומנהל תקשורת) והשיק בשבוע החולף את הסדרה החדשה ברשת TNT האמריקאית. 
 
"Murder in the First" היא אמנם לא "בלש אמיתי" ולוקח לה קצת זמן לתפוס תאוצה, אבל היא דרמה קלילה, לא יומרנית ומופרכת מספיק כדי להתאים לעונה החמה ובעלת נבחרת שחקנים מוצלחת ועלילה מסקרנת מספיק כדי למשוך תשומת לב. הדרמה בת 10 הפרקים עוקבת אחר קת'לין רוברטסון הכריזמטית ("בייטס מוטל" קיטי ב"בוס") כשוטרת גרושה ואם לילדה קטנה והפרטנר שלה במשטרה (טיי דיגס, כוכב "Day Break" המוצלחת אך קצרת הימים ו"מרפאה פרטית") שמתמודד עם מותו הקרב של אשתו החולה בסרטן. השניים חוקרים את מותו של מכור לסמים ומגלים קשר בינו ובין אריק בלאנט, נער הזהב של עמק הסיליקון (טום פלטון, שמוכר כדראקו מאלפוי ב"הארי פוטר" ונדמה כאחיו הבכור של ג'ופרי מ"משחקי הכס").
 
צפו בטריילר: 
 
 
למרות ההכחשות והגיבוי של עורך הדין שלו ("ריצ'רד שיף, "הבית הלבן"), כשבחורה נוספת שקשורה אליו מוצאת את מותה, צמד הבלשים יוצאים לחשוף האם הוא באמת הרוצח או שמישהו מנסה להפליל אותו – ואפשר כבר עכשיו להמר, שהוא אולי יהיר, חם מזג ושכל העדויות מצביעות לכיוונו, אבל הוא לא הרוצח, ושהרצח קשור איכשהו לתוכנה שהוא מפתח שמאפשרת לחוות מציאות מדומה. העלילה נפרשת עם שלל שחקנים מוכרים, החל מצ'רלס בייקר (סקיני פיט ב"שובר שורות"), איאן אנתוני דייל ("הוואי 5-אפס", "Day Break"), סטיבן וובר ("סטודיו 60", "Wings"), ג'יימי מקשיין ("סאות'לנד", "בני האנרכיה") ורפאל סבארג' ("נמלטים", "עד עצם היום הזה").
 
בפרק הבכורה ניכר הבימוי המצויין של תומס שאלמה, יד ימינו של ארון סורקין שאחראי על טכניקת הבימוי "Walk the Walk" – סינגל שוט של דמויות צועדות במסדרונות ומפטפטות בקצב מסחרר שהפכו לסימן ההיכר של עבודתו עם סורקין ב"בית הלבן" ו"סטודיו 60", אבל ברמת התסריט יש לא מעט פגמים שטמונים בעיקר בנסיונות מאולצים להעביר תכונות אופי מסויימות של כל דמות מבלי להניח להן להתעצב באופן מרומז יותר. כך למשל, כדי שנבין שבלאנט הוא גאון מחשבים יהיר ישנו רגע שבו הבלשים נותנים לו דף והוא עוצר לרגע את שטף הדיבור. כשהם תוהים מה קרה הוא עונה "פשוט כבר הרבה זמן שלא ראיתי נייר". למרות הפגמים, מרבית המבקרים האמריקאים, שכבר ראו מספר פרקים אל תוך העונה לפני הקרנת הבכורה מפזרים שבחים סביב הדרמה ומבטיחים שהפרק הראשון מבטיח והפרק השני כבר מספיק לקיים. 
 
"Murder in the First" נראית מיושנת מעט, אבל במובן הטוב של המילה. היא לא טובעת בהגיגים אקזיסטנציאליסטים ונטולת יומרות אמנותיות, אלא במקום מספקת קצב מהיר, עלילה בלשית נטו ומאפשרת לצופים להיות חצי צעד לפני הבלשים. אחרי פרק או שניים קשה לומר שמדובר בדרמה שממשיכה את יכולתו של בוצ'קו להיות צעד אחד לפני הדרמות ששוטפות את המסך הקטן, אבל הדרמה החדשה שלו, בעיקר בזכות רוברטסון ודיגס, מבטיחה לכל הפחות לרענן את הקיץ ונדמה שאפשר לסמוך עליו שיש לו עוד כמה קלפים בשרוול.  
 
 
וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן