לא פורש: הצצה לסדרה החדשה של סטיבן סודרברג

חן חדד | 30.04.2014 | 06:33

סטיבן סודרברג עזב את הקולנוע לטובת סדרה רפואית אפלה שממשיכה את מהפכת "בלש אמיתי" עם טשטוש הגבולות שבין הקולנוע והטלוויזיה

בשנים האחרונות במאי הקולנוע סטיבן סודרברג חוזר ומכריז על פרישתו מעולם הקולנוע. עבור במאי כמו סודרברג שלא נח לרגע, הפנטזיה על פרישה נדמית כלא ריאלית. לכן, אין זה מפתיע שסודרברג לא באמת פרש לחלוטין מעשייה אמנותית – אלא פשוט עזב את עולם הקולנוע לטובת הטלוויזיה – כפי שעושים לאחרונה במאי קולנוע רבים כל כך.

סודרברג כבר התנסה בטלוויזיה בתחילת דרכו עם בימוי שני פרקים בסדרה "Fallen Angels" בשנות התשעים, ויצר לפני כעשור את "K  Street" קומדיה על חברה לייעוץ פוליטי בוושינגטון ברשת HBO (ועם ג'ורג' קלוני כמפיק).. כעת, לאחר הצלחת "חיי עם ליברצ'ה" עושה רושם שסודרברג "פורש לטלוויזיה" עם  "The Knick", דרמה תקופתית בת 10 פרקים, שתעלה ביולי הקרוב בערוץ האמריקאי Cinemax (בחסותה של רשת HBO) וזוכה כעת לטיזרים אניגמטים ראשונים.

http://www.youtube.com/watch?v=JOXbU8TOZVM

הדרמה החדשה, שאפופה במעטה מסתורין, מגוללת את סיפורם של צוות רופאים ומנתחים שדוחפים את גבולות הרפואה בבית החולים "ניקרבוקרס" שבניו יורק של שנת 1900 בימים בהם שיעורי התמותה היו גבוהים להחריד ולא נעשה שימוש באנטיביוטיקה. בתפקיד הראשי שחקן הקולנוע קלייב אואן (שמספר בראיונות שהוא בכלל לא מוצא זמן לראות טלוויזיה חוץ מכדורגל ו"תרגיע"), ולצידו ג'רמי בוב ("בית הקלפים", "בני ערובה"), אריק ג'ונסון ("Rookie Blue"), זוזנה שדקובסקי (דורוטה ב"אחת שיודעת") ואנדרה הולנד (“Friends with Benefits”).

הדרמה מעניינת לא רק בגלל סודרברג ואואן אלא בגלל שהיא ממשיכה את המהפכה שמובילה רשת HBO בטשטוש הגבולות בין קולנוע וטלוויזיה. בניגוד למרבית הסדרות המצליחות, כמו "בית הקלפים", "שובר שורות" ו"מד מן", שבהן יש לכל פרק במאי ותסריטאי שונה (עם מעורבות ברמה שונה של השואו-ראנר בכל סדרה), רשת HBO מנצחת על הסטנדרטים החדשים בהשראת מודל קולנוע יותר ועם יוצר אחד לכל הפרקים. כך נעשה עם "בלש אמיתי" שבה ניק פיזולטו כתב את התסריט לכל 8 פרקי העונה הראשונה, ועבד עם במאי אחד, קארי פוקונגה (וכמובן עם שני שחקני קולנוע בתפקידים הראשיים), וגם הפעם סודרברג ביים בעצמו את כל עשרת הפרקים של "The Knick".

http://www.youtube.com/watch?v=zHxR3HVypK8

מהטיזרים המדממים ששוחררו לקראת הסדרה קשה להמר אם סודרברג יצטרף לבמאי קולנוע  כמו דיוויד פינצ'ר ("בית הקלפים"), מרטין סקורסזה ("אימפריית הפשע"), גאס ואן סנט ("בוס") וג'יין קמפיון ("קצה האגם") שהשכילו להשתמש באיכויות של המסך הקטן כדי לשרטט גיבורים מורכבים שיוצרים קשר רגשי ואינטקלטואלי עם הצופים, או לכשלונות האחרונים של במאים כמו מייקל ביי ("מפרשים שחורים") ואלפונסו קוארון ("Believe"). מה שבטוח, כשמדובר בבמאי מוכשר כמו סודרברג, בטוח שיהיה מעניין. 

וגם: בואו לבקר בפייסבוק ותוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים, ביקורות ברשת ושאר ממתקים טלוויזיונים

להמשך הפוסט

לינקים לסופ"ש: יוצר "אבודים" חושף דרמת מסתורין חדשה עם ליב טיילר וג'סטין ת'רו

חן חדד | 26.04.2014 | 04:33

 

 

מדור הלינקים הקבוע של הבלוג שעולה לקראת סוף השבוע עם כתבות, טריילרים, ראיונות וכל מה שקשור לדיבור על הסדרות שמעבר לים. זה השבוע שהיה ברשת:

דיימון לינדלוף, שהיה שותף ליצירת "אבודים" פרש מטוויטר לפני מספר חודשים בגלל שלא יכול היה לסבול יותר את השנאה העזה מצד צופי הסדרה שהתאכזבו מהפינאלה. מאז סיום הסדרה התרחק לינדלוף מהמסך הקטן והתמקד בעיקר בכתיבה והפקה של סרטי קולנוע (בחלקם עם ג'יי ג'יי אברהמס) כמו "סטארטרק", "פרומתיאוס" ו"מלחמת העולם Z". כעת הוא חוזר למסך הקטן עם סדרת הקיץ המדוברת של HBO שתעלה ב-29 ביוני תחת השם "The Leftovers" וחושפת כעת הצצות ראשונות.

לינדלוף יצר את הדרמה יחד עם הסופר והתסריטאי טום פרוטה ("ילדים קטנים", "בחירות או לא להיות") שהוכתר על ידי הניו יורק טיימס כ"צ'כוב של ימינו". העלילה מבוססת על ספרו האחרון של פרוטה, ששואב השראה מה-Rapture, יום הדין הנוצרי שבו המאמינים האדוקים ייעלמו מעל פני האדמה וייאספו על ידי ישו לגן העדן. מי שיוותרו מאחור הם חסרי האמונה, שלפי פרשנויות שונות יתמודדו עם שורה של אסונות טבע, פורענויות ומלחמות וחייהם יהפכו לגיהנום. הסדרה תיפתח בהיעלמותם הפתאומית של שני אחוזים מאוכלוסיית העולם (140 מליון איש) ותתאר את נסיונה של קבוצה של אנשים לבנות את חייהם מחדש בעיירה קטנה ליד ניו יורק. נבחרת הכוכבים האקלקטית כוללת את השחקן (והארוס של ג'ניפר אניסטון) ג'סטין ת'רו ("מלהולנד דרייב"), שחקנית הקולנוע ליב טיילר ("שר הטבעות") שמככבת לראשונה בטלוויזיה, כריסטופר אקלסטון ("דוקטור הו"), איימי ברנמאן ("המשפט של איימי", "מרפאה פרטית") וצ'ארלי ומקס קרבר (האחים סקאבו ב"עקרות בית נואשות"). ב-HBO מאמינים בשזוהי סדרת המסתורין שתירש את "אבודים" והזמינו מראש עונה בת 10 פרקים, בדיוק כמו שעשו עם "בלש אמיתי". האם ההתלהבות מוצדקת? נצטרך לחכות ליולי ולראות. זה הטיזר הראשון, וזה השני: 

http://www.youtube.com/watch?v=Pv3FeBDU1Io

 ב-GQ בחרו את 15 הקומיקאים הכי מצחיקים באמריקההרשימה כוללת את ג'וליה לואי-דרייפוס, ג'ון אוליבר, הקאסט של "סיליקון וואלי" (שמורכב ברובו מקומיקאים), לואי סי.קיי. איימי שומר ועוד.

ג'רי סיינפלד מבקש מלואי סי.קיי להפסיק לקלל בטיזר חדש ל"לואי" שחוזרת ב-5 במאי.

http://www.youtube.com/watch?v=fJaGW7poNjM&feature

כמדי שנה, עם בוא האביב מגזין טיים משיק את הרשימה המסורתית של 100 האנשים המשפיעים כרגע בתחומי התרבות, האמנות, הפוליטיקה והמדע ברחבי העולם. לשער נבחרה ביונסה שהוכתרה לאישה המשפיעה בעולם ובתוך הגליון הוענק כמובן מקום נרחב לכוכבי המסך הקטן שעשו את השנה בתחומם והקולגות נתבקשו לפרגן להם ולכתוב מדוע הם ראויים לתואר. היועצת של ברק אובמה כתבה על קארי וושינגטון מ"סקנדל", איימי פוהלר החמיאה לסת' מאיירס, קולין פירת' שיבח את כוכב "שרלוק “בנדיקט קאמברבץ', ריצ'רד לינקנטר כתב על מתיו מקונוהיי ב"בלש אמיתי" וג'אד אפאטו פרגן לקומיקאים Key & Peele.

"דם אמיתי", שחוזרת לעונה חדשה ב-22 ביוני, חשפה השבוע טריילר מלא ראשון שמרמז שהסדרה תנסה לרענן את העלילה עם עם שיק אפוקליפטי  א-לה "המתים המהלכים" וערפדים צמאי דם שנדבקו ב-HEP-V. 

http://www.youtube.com/watch?v=3uZYvaQzDkA

ב-HBO השיקו את אפליקציית HBO GO עם סדרת סרטונים מבדרת במיוחד שמזכירה איך זה מרגיש לשבת בסלון ולראות טלוויזיה עם ההורים בדיוק כשסצינות סקס מופיעות על המסך. הנה סרטון אחד, ובלינק הזה תוכלו לראות את כולם (כולל "גירלז""בלש אמיתי" וקליפ שבו ההורים הורסים גם את החתונה האדומה ב"משחקי הכס").

http://www.youtube.com/watch?v=Y_wuFgbymME

ועוד כמה מילים על עירום בטלוויזיה: ב-"Slate" מתלוננים על כמות העירום בסדרות של ימינו וטוענים שהדמויות הופכות במרוצת הזמן למעין חברים שאנחנו מכירים היטב ומרגישים בנח איתם, וכמו שרבים לא היו נלהבים מעירום פרונטלי ספונטני של החברים במציאות אין סיבה שהחברים מהטלוויזיה ירגישו חופשי לחשוף את עצמם בכל הזדמנות. 

בחנו את עצמכם עם עוד שאלון מבית היוצר של "באזפיד": איזה אנטי-גיבור טלוויזיוני אתם? וולטר וויט, טוני סופרנו, דון דרייפר, טריון לניסטר או האנה מ"גירלז".

וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן 

להמשך הפוסט

ברוכים הבאים לשבדיה: הקומדיה של איימי פוהלר ואחיה

חן חדד | 24.04.2014 | 04:16

אח של איימי פוהלר עבר לשבדיה כדי לגור עם חברה שלו ויצר סדרה קומית רומנטית על פערי התרבויות ביניהם, ולא שכח גם לכתוב תפקידים גם לאחות, לויל פארל, ושלל כוכבים שמתארחים בתפקידים מבדרים (בונוס: לינק לצפייה בעונה הראשונה)

 

גרג פוהלר, אח של איימי פוהלר, יצר קומדיה חדשה שמבוססת על החיים האמיתים שלו ועל ההחלטה לעבור מניו יורק לשבדיה כדי לגור עם החברה השבדית שלו. הסדרה, שהופקה בשיתוף האחות לבית פוהלר (שגם מתארחת בה) עלתה לפני מספר שבועות בערוץ TV4 השבדי, שהתחדש בסדרה דוברת האנגלית הראשונה שלו. ברשת NBC מיהרו להכריז שהסדרה תשודר גם בארצות הברית (ביולי) ובשבדיה הזדרזו לחדש אותה לעונה שנייה.

"Welcome to Sweden" היא קומדיה קטנה ולא יומרנית –  שלא מנסה להיות שנונה או חתרנית ואפילו מזכירה סיטקומים של פעם (לטוב ולרע, וככזו פונה לקהל מאוד מצומצם) – אבל מצליחה להיות מצחיקה בדיוק בגלל הפשטות הכובשת שבה היא מטפלת בפער התרבויות בין בני הזוג. למי שלא רוצה לחכות לשידור ב-NBC האמריקאית או לרכישה פוטנציאלית אצלנו בארץ, פרקי הסדרה ששודרו עד כה נמצאים אונליין בלינק הזה. למרות שהרוב מתרחש באנגלית כדאי לקחת בחשבון שאין תרגום לסצינות המועטות בשבדית. אמנם קצת חבל שאי אפשר להבין את הבדיחות, אבל האמת שזה לא קריטי לעלילה, ואפקטיבי במובן שזה שם אותנו, הצופים שאינם דוברי שבדית, בנעליו של גרג שלא מבין דבר ממה שנאמר סביבו (ונאלץ לשבת עם חברה שלו ולשמוע את ויל פארל מפטפט באופן שוטף עם בת זוגו השבדית וזורק לו עקיצה ש"כשאוהבים באמת מישהי, טורחים ללמוד בשבילה את השפה").

עלילת הקומדיה עוקבת אחר גרג, רואה חשבון ניו יורקי שעובד עם סלבריטאים ובהם איימי פוהלר שמגלמת כאן את עצמה בגרסה ביצ'ית-נרקסיסטית, ועם פארל, אוברי פלאזה ושלל כוכבים. בפרק הראשון הוא מחליט להתפטר ולעבור לגור בשבדיה עם החברה שלו אמה, בלונדינית גבוהה ויפה שנראית מעולה בג'ינסים וג'קטים לבנים. כשגרג מגיע לשדה התעופה הוא נתקל בקצין המכס קר הרוח ששואל אותו על אופי הביקור, וכמו אריאל הורוביץ בשיר היפה "רנה" עונה באופטימיות שהוא בא מאהבה.

לאחר שהוא עובר בקושי את הבדיקה הבטחונית ("אתה משתמש בסמים?", "אני מעשן גראס אבל זה לא נחשב, לא?") ומגיע לשבדיה גרג מגלה שהוא צריך לגור עם אמה אצל ההורים שלה (לפחות בשני הפרקים הראשונים) עד שיוכלו לעבור לדירה שלה. עם האבא שבקושי דובר אנגלית והאח שגר בבית הוא פחות או יותר מסתדר, אבל האמא (לנה אולין, "זהות בדויה") פסיכולוגית במקצועה, מפעילה את כל המניפולציות האפשריות כדי לגרום להם לפקפק בזוגיות שלהם. גם הבירוקרטיות לקבלת אשרת שהייה והפער בין הרהיטים שלו לדירה המינמיליסטית והמעוצבת שלה (ואי אפשר לצפות למשהו אחר מבסיס האם של איקאה), גורמים להם לתהות אם יוכלו להחזיק מעמד .

טריילר – Welcome to Sweden: 

http://www.youtube.com/watch?v=ZppGW7CZ5wc

בזמן שהם מנסים לגרום למערכת היחסים שלהם לעבוד, גרג מכניס בכל פרק עקיצות מבדרות על פערי התרבות ביניהם , ובעיקר על איך שהאמריקאים נתפסים על ידי האירופאים, לפעמים באופן שעושה צחוק מהאמריקאים ("אני רוצה לקחת שנה לחפש את עצמי" הוא אומר לאמא של אמה, והיא משתוממת "מה, הלכת לאיבוד? אין לך כאן חברים, אתה לא מדבר את השפה ואין לך עבודה") ולפעמים מהאופן שבו האירופאים משטיחים את התרבות האמריקאית לסטריאוטיפים הוליוודים ("יפי קאיי אי ברוס, כמו ברוס וויליס, הבנת?").

חייבים להודות שבהתאם להומור המיושן תסריט לוקה בבדיחות צפויות ורגעי סלפסטיק – אבל נבחרת השחקנים יורה את הדיאלוגים בקלילות, אמינות – ובעיקר בחן שמחפה על כך. גרג לא מפספס הזדמנות לעשות צחוק מאחותו ("אני מכיר את כל הכוכבים באמריקה ולא שמעתי על איימי פוהלר" אומרים לו בשבדיה), ופוהלר בעצמה מתבדחת על חשבונה (פלאזה, שמגלמת את חברתה הטובה אומרת לה "אם תפטרי אותי מתפקיד החברה שלך מאיפה תשיגי סמים?").

למרות כל הבעיות, הקומדיה עובדת בגלל שהיא מצליחה לעבוד בכמה מישורים שכל אחד מהם מתחזק לרוב קומדיה שלמה, כמו סיטואציות קומיות בזמן המגורים המשותפים עם ההורים, והנסיון של גרג (ובהמשך גם של ההורים שלו, בגילומם של אילנה דאגלס ופטריק דאפי) להתאקלם בארץ זרה ולהסתגל לטיפוסים האקסצנטרים. אבל מה שהופך את הסדרה למתוקה כל כך היא שמדובר בקומדיה רומנטית אמיתית שמבוססת על התפיסה שבני זוג שונים כל כך יכולים להחזיק מעמד ולשרוד את כל פערי התרבות בזכות האהבה (ולמי שעוד זקוק לשכנוע, במציאות גרג עבר לגור בשבדיה עם החברה שלו לפני עשור והיום הם נשואים).

וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן 

להמשך הפוסט

לינקים לסופ"ש: מה יקרה ב"כתום זה השחור החדש"?

חן חדד | 18.04.2014 | 22:36

מדור הלינקים הקבוע של הבלוג שעולה לקראת סוף השבוע עם כתבות, טריילרים, ראיונות וכל מה שקשור לדיבור על הסדרות שמעבר לים. זה השבוע שהיה ברשת:

"כתום זה השחור החדש" שהובילה בקיץ הקודם את מהפכת הצפייה של נטפליקס עם 13 פרקים מאחורי הסורגים, עומדת לשחרר את כל פרקי העונה החדשה ב-6 ביוני. חייבים להודות שהעונה הראשונה לא הייתה אחידה, אבל הייתה עמוסת הברקות שנשענו על היאפיות של צ'פמן (שמתלבטת לפני הכניסה לכלא איך לשמור על השיער הבלונדיני ועל הגבות המטופחות, מבקשת מבן זוגה שלא יצפה בלעדיה ב"מד מן" ומגיבה באנחות אינטימיות כשהיא שומעת שקנה קייל ועגבניות אורגניות ב"הול'ז פוד) ועל סיפור הרקע של כמה מהדמויות המוצלחות יותר שחולקות איתה את מלחמת ההישרדות. 

נסיון העבר עם יוצרת הסדרה ג'נג'י כהן, שחתומה על "העשב של השכן" מלמד שהיא מומחית בליצור קונספט פרובוקטיבי שנשען על גיבורות חתרניות, אבל גם מומחית בלאבד כיוון ולמצות את עצמה בעונות שמגיעות לאחר מכן. ובכל זאת, הטריילר לעונה החדשה של "כתום זה השחור החדש" עושה חשק לתת לה צ'אנס, ולהודיע כבר עכשיו בעבודה שב-6 ביוני נהיה חולים–בסידור דחוף–שקר כלשהו.

http://www.youtube.com/watch?v=e99SkdcB2UU

רגע לאחר הופעתה של נב קמפבל בפתיחת העונה של "מד מן" ב"ואניטי פייר" עשו מצגת של כל כוכבי הניינטיז שעשו קאמבק בתפקיד אורח בסדרה ואולי חלפו מתחת לרדאר, וב"Vulture" החזירו במצגת משלהם של כל הנשים שדון לא שכב איתן.

רק לאחרונה כתבתי על איך שהרג פתאומי של דמויות ראשיות בטלוויזיה הפך לטרנד (ואיך הרשתות החברתיות והחוזים של הכוכבים משחקים בכך תפקיד משמעותי), והשבוע הצטרפה לרשימה דמות נוספת מ"משחקי הכס". הנה הצצה אל מאחורי הקלעים של מה שקרה שם:

http://www.youtube.com/watch?v=b77r5ip7USQ

ועוד קצת "משחקי הכס": מישהו בהפקה חשב כנראה שאין מספיק סקס משכנע בסדרה, ובשם האמינות החליט להוסיף לנבחרת הכוכבים שחקנית פורנו אמיתית שתגלם זונה.

הקאמבק של "24" מתקרב עם עונה דחוסה ומקוצרת שתושק ב-5 במאי, תחת השם "24: Live Another Day", ומתחדשת בסלפי של ג'ק באואר וקלואי א'ובריאן ("זו עטיפת אלבום הרוק סבנטיז הבאה שלנו" צייצה מרי לין רייסקוב). גם הפעם הסדרה תעקוב אחר יום שלם, אבל תוותר על הדקות המתות, ותציג רק 12 שעות, שאמורות לספק אקשן אפקטיבי מתמיד. פרט למרבית השחקנים הקבועים הקאסט יתחדש גם בסטיבן פריי, מישל פיירליי ("משחקי הכס") ואיבון סטרהובסקי ("צ'אק", "דקסטר").

פרק סיום העונה של "סקנדל" היה חצי צפוי, חצי מפתיע ומאה אחוז מענג. יוצרת הסדרה שונדה ריימס התארחה בג'ימי קימל וענתה על שאלות על הדרמה הממכרת, וגם חשפה קליפ פספוסים משעשע:

http://www.youtube.com/watch?v=ynEh89Aykpg&feature=youtube_gdata

10 שנים אחרי שיותר מ-50 מליון (!) צופים ישבו להתענג על הפינאלה של "חברים", ב"אינטרטיימנט וויקלי" ישבו עם יוצרי הסדרה, דיוויד קריין ומרתה קאופמן לכתבה מעניינת שבה הם מדברים על סיום הסדרה ולמה הם לא מעוניינים בקאמבק שיאחד בין הכוכבים.

הפקת העונה הרביעית של "גירלז" החלה השבוע וכבר עכשיו עדשת צלמי הפאפרצי חשפה ספוילרים למצב מערכת היחסים בין אדם להאנה (ואת התספורת הלא מחמיאה שלה). מי שרוצה להימנע מהספוילר, יכול להסתפק בתמונה החמודה שלינה דנהם העלתה לאינסטגרם.

ממתק לסיום: עזיז אנסרי הצטרף לחברים מ"טים ואריק" ומככב בסדרת רשת חדשה בשם "Food Club" שבה הם יוצאים לטעום אוכל ולעשות צחוקים ברחבי לוס אנג'לס:

http://www.youtube.com/watch?v=Jk9bmMWS2Kk

וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן 

 

להמשך הפוסט

למה "Veep" לא זוכה להצלחה שמגיעה לה?

חן חדד | 15.04.2014 | 05:03

אולי בגלל ההומור המביך או אולי בגלל הקללות שנורות מכל עבר, נדמה שגם עם פתיחת העונה השלישית צריך לשכנע את הצופים ש"Veep" היא סאטירה נשכנית ומענגת

 

כבר שלוש עונות שארמנדו יאנוצ'י ("The Thick of It") וכוכבת "Veep" ג'וליה לואי דרייפוס יורים יחד חיצים קומיים אל עבר האבטלה הסמויה והאינטריגות שמובילות מהלכים בפוליטיקה האמריקאית. הקומדיה הפוליטית אמנם לא עשתה רושם עצום על הצופים אבל זכתה לרייטינג יציב למדי, סיפקה פסלונים ללואי דרייפוס וטוני הייל, והצליחה לספק בידור שנון (אל תפספסו את הפרק בעונה השנייה בו סלינה טסה לפינלנד ומקבלת מהנשיאה מתנה בדמות אנגרי בירדז). בשבוע שעבר "Veep" חזרה למסך האמריקאי עם העונה השלישית, והוכיחה שוב שהיא אחת הקומדיות המצויינת והמפוספסות של השנים האחרונות – עם רייטינג של פחות ממליון צופים.

למרות שמדובר בנתון סביר פחות או יותר עבור HBO שהינה בתשלום למנויים (לשם השוואה "גירלז" חתמה עונה עם 670 אלף צופים בלבד', "מד מן" פתחה את העונה הנוכחית עם 2.3 מליון צופים, והרבה לפניהן  עומדת "משחקי הכס"  6.64 מליון צופים), יאנוצ'י הודה בראיונות שיש בעיניו משהו תמוה בקבלת הפנים הצוננת מהצופים האמריקאים, שבניגוד לבריטים מכבדים הרבה יותר את המנהיגים הפוליטים שלהם. "למוסד הנשיאות האמריקאי יש הילה של יוקרה, והציבור חש כלפיו יראת כבוד ומפגין חוסר רצון לראות סאטירות על חשבונו." אמר בראיון. "אבל כשמדובר בדרמה בין כתלי הבית הלבן, בקונספירציות או אפילו בתקיפת חייזרים, התגובות הן אחרות לגמרי".

אחד הנאומים המביכים של סלינה: 

http://www.youtube.com/watch?v=wNSU2rS1-xo

חייבים להודות שיש מידה של אמת בדבריו של יאנוצ'י, שמנסה לגרום לדור שהתמכר לשיק הפטריוטי והאידיאליסטי של סורקין ב"הבית הלבן" (The West Wing) להרגיש בנח עם סדרה שמראה את העצלנות, השטחיות והנרקסיזם של הפוליטיקאים. ובכל זאת, פוליטיקאים אדיוטים הם לא מה שיבריח את הצופים (חישבו למשל על "ספין סיטי") אלא ההומור המאוד ספציפי של "Veep". זאת לא קומדיה שמגלגלת מצחוק, אבל היא חכמה ומשוחררת ומבוססת על שני דברים שפונים לקהל מצוצמם למדי, האחד, הומור מביך מהסוג של "לואי" או "משפחה בהפרעה" שגורם להתכווץ מול המסך (בעיקר בכל סצינה שבה סלינה נפגשת עם אנשים "נורמלים" מחוץ לבועת הבית הלבן) , והשני הקללות היצירתיות ביותר שנראו בטלוויזיה.

האמריקאים אולי מקבלים עירום ואלימות, אבל קללות עדיין נמצאות הרחק מאחורי הקו האדום. במקרה של "Veep" לא מדובר בביפ קטן על ה"פאק" שנפלט לרגע, אלא על קללות שמשלבות בלי למצמץ בין קוראסונים לדילדו, מתמטיקה ואונס. "יאנוצ'י הוא שייקספיר של הקללות" הכריזו ב"דיילי ביסט", ושיבחו את הוירטואוזיות שבה הוא מייצר ניאולוגיזם (תחדישים) כמו "procrasturbate" ו-"exhaustipated" (יאנוצ'י כבר התמחה במטבעות לשון חדשים ב"The Thick of It", ובשנה שעברה אף היה חתום על מילה חדשה שהוכנסה למילון אוקספורד: “Omnishambles”, המורכבת מ"הכל" ו"בלגן מוחלט" ומתארת פליטות פה וטעויות מביכות שיוצרות כיאוס).

אבל מתחת לענן הקללות והבדיחות מתחת לחגורה נמצאות קריצות אינטליגנטיות שנמצאות הרבה מעליה. בהחלט לא מדובר במשחקי השחמט האפלים של "בית הקלפים" או בבגידות והמופרכות הממכרת של "סקנדל" (ומצד שניגם לא בנסיון הקומי קצר הימים של "1600 Penn" שכשלה במהירות עם דמויות סטריאוטפיות ובדיחות תפלות). במקום, יאנוצ'י מסמן טריטוריה בפער שבין הרשמיות והדימוי הממלכתי והפוליטיקלי קורקט של הפוליטיקאים האמריקאים ובין העמדת הפנים, התחרותיות והשרירותיות שבה מתקבלות החלטות במציאות.

זה לא אומר של"Veep" אין בעיות, החל מהומור ספלסטיק ששיאו הגרוע היה בפרק "Running" שבו סלינה נפצעת לאחר שהיא מתנגשת בדלת זכוכית, פאנץ' ליינז שממצות את עצמן ("האם הנשיא התקשר? לא"), ובדיחות "אמא שלך" (ג'ונה למייק: "תראה מי זה: הג'ונה האהוב עלייך". מייק לג'ונה: "אתה אפילו לא הג'ונה האהוב ביותר על אמא שלך"), אבל הקסם והתזמון הקומי המצויין של ג'וליה לואי-דרייפוס ואנסמבל דמויות המשנה מאזן את כל אלה.

העונה השלישית מתחילה חודשיים לאחר החשיפה הסודית שנשיא ארצות  הברית לא ירוץ לכהונה נוספת, ומאותו הרגע סלינה מכינה את הקרקע לקמפיין עם סיבוב יחסי ציבור של חתימה על ספר ש"כתבה" ("הכותרת New Beginnings היא מחווה למלחמת הכוכבים?" שואל אותה אחד המצביעים בעוד היא מגלגלת עיניים). במקביל מיק נישא לבחירת ליבו, והחתונה מציגה את הטרנד האמריקאי החדש שבמסגרתו האורחים מתבקשים להפקיד את הסמארטפונים בקערה שקופה כדי "להנות באמת" מהחתונה ("זה כמו לאבד איבר" אומרת איימי, "אני יכולה להרגיש טלפון פאנטום מצלצל עכשיו"). מהר מאוד נחשף איך טעות קטנה של ג'ונה נותנת מכה קטנה לדומינו-ראלי פוליטי שגורם לנשיא ארצות הברית  להקדים את הכרזתו. בהמשך סלינה נאלצת להחליט מה היא חושבת על הפלות (בפרק השני בסדרה שטיפל בנושא באופן מבריק).

אני מודה שתמיד הייתה לי חולשה לג'וליה לואי-דרייפוס, שאמנם מגלמת שוב ושוב גרסה שונה של אותה הדמות (או שמא של עצמה), אבל עושה זאת בחן כה רב שגורם להתאהב בה שוב ושוב (גם טוני הייל אגב, שב כאן כמעט אל אותה הדמות שגילם ב"משפחה בהפרעה", רק שהקשר התלותי שלו עם לוסיל הוחלף בקשר עם סלינה). עם תפקידים ב"כריסטין הישנה", ב"Web therapy", ליז למון ב"30 רוק (השידור החי), בתפקיד עצמה ב"תרגיע" וכסלינה מאיירס ב"Veep, עושה רושם שלואי-דרייפוס לקחה בחשבון שצילה של איליין מ"סיינפלד" תמיד ילווה אותה, ובמקום לנסות להתנער ממנו בחרה לגלם דמויות עם חוש הומור ציני, ילדותיות, יצר נקמנות ולשון משתלחת, שבקלות יכולות היו להיות קרובות משפחה של הדמות האיקונית. 

וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן  

 

 

להמשך הפוסט

לינקים לסופ"ש: צחוקים עם כוכבי "מד מן"

חן חדד | 11.04.2014 | 05:56

מדור הלינקים הקבוע של הבלוג שעולה לקראת סוף השבוע עם כתבות, טריילרים, ראיונות וכל מה שקשור לדיבור על הסדרות שמעבר לים.  והשבוע: ספיישל "מד מן"!

לקראת חזרתה המצופה של "מד מן" בליל ראשון הקרוב, המדור של השבוע מוקדש לספיישל עם כל הקטעים המבדרים בכיכובם של נבחרת השחקנים, שמזכירים שמתחת לשיק הדרמטי מסתתר צד קליל שרק מחכה שיתנו לו לצאת:

בשבוע שעבר הרשת רחשה וגעשה סביב סרטון ויראלי שחושף את ג'ון האם בן ה-25 מפסיד (!) בשעשועון דייטים מהניינטיז (לסרטון המלא). השבוע, האם בן ה-43 התארח בפרגוסון בראיון חמוד והגיב לראשונה על הקליפ ("וככה פגשתי את אמא שלכם").

http://www.youtube.com/watch?v=9-ScVlvaxIs

אחרי שאליזבת' מוס וג'נוארי ג'ונס נאלצו לעטות חליפות שומן ב"מד מן", ג'סיקה פארה החליטה להצטרף לטרנד במערכון של "Funny or Die" שבו היא עושה צחוק מכל השחקניות שאוכלות רק כרוב עלים (Kale) ומראה מה קורה למי שב-א-מ-ת אוכלת מה שבא לה ולא סתם משקרת בראיונות.

http://www.funnyordie.com/videos/27204d6e38/jessica-pare-can-eat-whatever-she-wants

אפשר להבין למה פארה מפנטזת על אוכל אחרי שחשפה בג'ימי קימל שהיא בכלל אלרגית למוצרים שמכילים חיטה (בעוד קימל מסרב להאמין שאלרגיה כזו קיימת ועוד נחרד לגלות שהיא גם צמחונית). בהמשך הראיון היא גם מספרת  איך בקושי השיגה רשיון נהיגה, וכמה התרגשה כשהבינה שהיא לא מפוטרת אלא שמייגן עומדת להינשא לדון לאחר שהבחורה שמנצחת על האביזרים בסדרה ביקשה ממנה למדוד את האצבע שלה. רומנטי. 

ג'נוארי ג'ונס הגיעה לתוכניתו של ג'ימי פאלון (בשמלה של זוהיר מוראד שעשתה כותרות יותר מהראיון עצמו), והוכיחה שהיא מאמינה גדולה בביטוי "נקמה היא מנה שיש להגיש אותה קרה". הכוכבת סיפרה איך נקמה באקס מהתיכון במתיחה ספק מצחיקה ספק מרושעת, ועל הדרך העבירה את המסר שממש לא כדאי להיפרד ממנה.

כשהקאסט של "מד מן" חילק בינו ובין עצמו את תוכניות האירוח, כריסטינה הנדריקס שמחה וודאי להתארח דווקא אצל קונאן, שלא הפסיק להחמיא לה ולשיער הג'ינג'י רק כדי לשמוע שאחרי כל צחקוקי ה"די, תמשיך" היא בכלל רוצה להשאיר את ג'ואן מאחור ולצבוע לבלונד.

אליזבת' מוס מפחדת לפלוט ספוילרים (ומודה גם שממתיו ווינר שנמצא בטווח שמיעה) בראיון מתוק שנערך בהשקה ההוליוודית של העונה החדשה.

http://www.youtube.com/watch?v=r6AuHB4csxA

תמיד מעניין לראות את כוכבי הסדרות המצליחות מחוץ לדמויות שלהם, ובכל הנוגע לכוכבי "מד מן" אי אפשר שלא להיות מרותקים לכל ראיון של וינסנט קרתיזר שמוכיח בכל פעם למה הוא נתפש בהוליווד ככוכב האקסצנטרי ביותר על הסט. הסיבה לתדמית הם ראיונות שהעניק לתקשורת, בהם הכריז כי הוא מתגורר בבונגלו ללא מראות או שירותים, שתרם את כל חפציו האישיים לצדקה וכי ואינו מתכנן להביא ילדים לעולם מטעמי פיצוץ אוכלוסין. גם הפעם קרתיזר מתחזק את המיתוג עם ראיון יותר משונה מאשר מצחיק שבו הוא ממעט להביט בעיניי המראיינת ותוהה האם מישהו יכול בכלל להיות מאושר?

ממתק לסיום: הסימפסונים עושים צחוק מהטיזרים האניגמטים של "מד מן" שאף פעם לא חושפים דבר.

http://www.youtube.com/watch?v=1TwVu7G7_K8

ב"באזפיד" יעזרו לכם לדעת איזו דמות אתם מ"מד מן"?

ולמי שפספס: מתברר שכוכבי "מד מן" עושים חיים גם מאחורי הקלעים. כריסטינה הנדריקס ואליזבת' מוס צילמו את המתרחש מאחורי הקלעים וחזרו עם תמונות משעשעות במיוחד (כולל התמונה שבראש העמוד), ולו רק בשביל התמונה הזו:

וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן  

 

להמשך הפוסט

סיליקון וואלי: הקומדיה השנונה שמפצחת את הקוד

חן חדד | 08.04.2014 | 05:00

הסדרה החדשה של יוצר "מהומה במשרד" מעניקה הצצה קומית למסיבות, לאפליקציות וליריבויות בעמק הסיליקון ובדרך הופכת את המתכנתים לאלפא-מייל החדשים

לעמק הסיליקון יש כבר הרבה זמן תדמית חמקמקה, שמורכבת מהתפיסה שיש שם אנשים באמת חכמים ויצירתיים שעושים דברים מרגשים ובין הדיווחים על מקום שכולו נרקסיסטים שאובססיבים לפיתוח האפליקציה הטרנדית הבאה שתביא את המליונים לפני גיל 25.

ניק בילטון, כתב של "הניו יורק טיימס" שהחל לעבוד בעמק הסיליקון' פרסם לפני שנתיים כתבה שמספרת שאי אפשר ללכת לשירותים מבלי שמישהו יקפוץ מאחורי הגב ויציע לך להשקיע באפליקציה ש"תשנה את העולם", ועל המסיבות הראוותניות בטעם רע במיוחד: "אחת מהמסיבות שהגעתי אליה הייתה בהשראת ג'ונגל. מה שאומר שהיה בה נמר אמיתי בתוך כלוב ענק וקוף שמאולף להצטלם לתמונות שכולם העלו לאינסטגרם. במסיבת חג המולד של גוגל היו כמויות עצומות של שלג שהובא במיוחד כדי ליצור אווירת חג, אפילו שהיו 21 מעלות בחוץ. שון פארקר, המייסד של Airtime (שמוכר יותר כיוצר נפסטר ונשיא פייסבוק לשעבר, ח.ח) ערך מסיבה מפוארת בעלות של מליון דולר, שכללה הופעה של סנופ דוג ודוגמניות שנשכרו כדי להסתובב מחדר מחדר. גם השיחות בארוחות הערב הן באותה אווירה, ונעות בין הרכישה האחרונה שקנית במליארדי דולרים ועד המודל של המטוס הפרטי שלך. זו עיר לכל דבר. עמק הסיליקון היא עיר של חברות כמו שלוס אנג'לס היא לסרטי קולנוע ווושינגטון לפוליטיקה".

הקומדיה החדשה "סיליקון וואלי" שהושקה בתחילת השבוע במסך האמריקאי מספקת הצצה בדיוק למתח הזה שבו האנשים שהכי מוכשרים ומיועדים להצליח הם "אלה שהכי פחות מסוגלים להתמודד עם ההצלחה". "אתה חייב לספק את הסחורה, כמו סטיב" אומר אנרילך (הקומיקאי טי.ג'יי מילר), סטלן שמכר את הסטארט אפ שלו לפני המון שנים והשתמש בכסף כדי ליצור את "האינקובטור" סוג של הוסטל-קומונה שהוא משכיר חינם ליזמים מבטיחים בתחילת הדרך בתמורה ל-10 אחוזים מכל מה שהם מוכרים (רעיון גאוני, תודו). ריצ'רד (תומס מידלדיץ'), מתכנת מבריק עם כישורים חברתיים קצת פחות מזהירים עונה לו "איזה סטיב? ג'ובס או ווזניאק? ג'ובס היה מתחזה, הוא אפילו לא כתב קוד." ריצ'רד, שבנה אתר שאף אחד לא רוצה, מגלה שאת האלגוריתם שכתב כולם להוטים להשיג. מהצד האחד מוצעים לו מליוני דולרים ומהצד השני מעט כסף אבל אפשרות להשיק חברה משלו. מה אתם הייתם עושים?

על הסדרה השנונה חתום יוצר "ביוויס ובאטהד" ו"המלך היל" מייק ג'אדג', ששירטט באופן מדוייק את הדינמיקה המשרדית המתסכלת ב"מהומה במשרד" (Office Space), ושב ללכוד את רוח התקופה עם עולמם של היזמים שהפכו לטרנד הכי חם כרגע על המסך. לצד השבחים שגורפת "סיליקון וואלי" שנרכשה במהירות על ידי HBO, בקיץ הקרוב נראה דרמה על יוצרי מחשב אישי (Halt and Catch Fire, שמכונה כבר עכשיו כ"מד מן של עמק הסיליקון") שתושק ברשת AMC ולאמזון יש את "Betas", קומדיה על שני מפתחי אפליקציית דייטים בקליפורניה שמנסים למצוא משקיע.

אין ספק שמי שסללו את הדרך לבדיחות על אלגוריתמים וכתיבת קודים הם גיקים כמו הפיזיקאים של "המפץ הגדול" (שלא לדבר על המתרחש בזירת הקולנוע עם "הרשת החברתית", "ההתמחות" ו"ג'ובס"). אבל בעוד "המפץ הגדול" זנחה מהר מאוד את ההומור המאתגר והקריצות האינטלקטואליות לטובת עיסוק במערכות יחסים והומור קליל,  "סיליקון וואלי" לא מפחדת (לפחות בינתיים) לשזור עקיצות וניואנסים למביני עניין, ובכל זאת מצליחה להיות קומדיה אפקטיבית למי שהבדיחות על תיכנות יחלפו  מעל ראשו. הסוד הוא כמו תמיד באיזון, וג'אדג' גם לא שוכח לשלב הומור מהסוג שמעריציו מימי "ביוויס ובאטהד" מצפים לו, עם אפליקציה כמו "Nip Alert" שמודיעה כשיש בסביבה בחורה עם פטמות זקורות. 

(קרדיט: צילום מסך סיליקון וואלי | HBO)

הסיבה שפרק הבכורה עובד כל כך טוב טמונה ביכולת של ג'אדג' לשים את האצבע על הניואנסים הכי קטנים של תרבות הסטארט אפ, החל מהסטיילינג של הגיבורים בחולצה מכופתרת שמעליה קפוצ'ון, בדיחות על חופשות שהחברה מציעה לעובדים ב"התנדבות" אבל אין ברירה אלא ללכת, ועל איך שהדינמיקה בחברות הללו משולה לתיכון ומלאה במתכנתים שמטרידים את מי שלא נמצא באותה הקליקה. גם המסיבות הראוותניות שעושות כותרות מחוץ לעמק הסיליקון זוכות לייצוג, וג'אדג' משתמש בהן כדי לומר כמה דברים על הפער בין נשים וגברים בבועה הזו. מעבר לעניין המפוקפק של השכרת הדוגמניות, הגיקים שבסדרה לא ממש יודעים מה לעשות עם הנשים שסביבם וגם הנשים מצידם לא יודעות איך לדבר עם הגברים משל היו בפרק של "היפה והחנון". שני המינים מתכנסים באופן טבעי מדי באיזורים נפרדים, או כמו שדניש (הקומיקאי הפקיסטני ההורס קומיל נאנג'יאני) מסביר זאת "כל מסיבה כאן נגמרת כמו חתונה חרדית".

"סיליקון וואלי" היא האנטי-תזה לעולם של "הפמליה". אמנם גם כאן יש חבורה של גברים שגרים יחד בקליפורניה שטופת השמש, מעשנים גראס והולכים למסיבות מפנקות, אבל בעולם של עמק הסילקון האלפא מייל הוא לא בחור פלרטטן שמחפש לכבוש את הדוגמנית הבאה, אלא גיק שיושב מאחורי מסך ויכולות הפלרטוט שלו מסתכמות ברגע של אסרטיביות שבו יכבוש את המשקיע הבא.


וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן  

 

להמשך הפוסט

לינקים לסופ"ש: זרים מוחלטים מתחתנים בריאליטי חדש

חן חדד | 04.04.2014 | 05:28

מדור הלינקים הקבוע של הבלוג שעולה לקראת סוף השבוע עם כתבות, טריילרים, ראיונות וכל מה שקשור לדיבור על הסדרות שמעבר לים. זה השבוע שהיה ברשת:  

לא מעט תוכניות ריאליטי שמנסות לייחד את עצמן משווקות לצופים כ"ניסוי חברתי". הפעם מגיעה אל המסך האמריקאי תוכנית עם קונספט חברתי חדש ובו זרים מוחלטים נפגשים לראשונה שניות ספורות לפני שהם נישאים זה לזו. הרשתות האמריקאיות, שכבר פוזלות באופן קבוע למסך הדני ("הגשר", "בורגן", דה קילינג") החליטו להציץ גם למתרחש בזירת הריאלטי, וברשת A+E מיהרו לקנות את הזכויות לתוכנית, שתעלה בעוד מספר חודשים תחת השם "Married at First Sight". במרכז התוכנית עומדים שלושה בחורים ושלוש בחרות שמאסו בחיי הרווקות ובדייטים שלא הולכים לשום מקום, ומחליטים להתחיל מהנקודה בה עולות הכתוביות בסרטים ההוליווד ולהינשא. הפרטנרים החדשים שלהם נבחרו על ידי פסיכולוגים ואנתרופולוגים שמאמינים שמציאת בן זוג היא בכלל לא עניין של כימיה ראשונית, אלא של אלמנטים שניתן לבחון מראש וכנראה גם של החלטה מודעת להתחייב לזוגיות. מפיקי הסדרה הדנית מתעקשים שהאחוז הגבוה של רווקים, רווקות וגירושין מעיד שהגיע הזמן לחזור לרעיון השידוך, אבל להחליף את השיקולים הסובייקטיבים של ההורים בשיקולים אובייקטיבים של מומחים. האם הם יצליחו לשכנע את הצופים שגדלו על קומדיות רומנטיות שמקדשות מפגש מקרי ואהבה ממבט ראשון? מה שבטוח, מהגרסה הדנית נראה שצפויים צחקוקים נבוכים ורגעים מביכים לא פחות מבדייט ממוצע.

http://www.youtube.com/watch?v=HldPOfDfZEE

מצגת: מי מכוכבי "משחקי הכס" הכי פחות נראה כמו הדמות שלו בסדרה?

כריסטינה הנדריקס ואליזבת' מוס צילמו את המתרחש מאחורי הקלעים של "מד מן" וחזרו עם תמונות מבדרות במיוחד.

ועוד קצת "מד מן": ג'ון האם היום בן 43, והוא בטח לא ציפה לקום בבוקר ולראות שמישהו פשפש בארכיון ומצא תיעוד מצולם שלו בגיל 25 מפסיד (!) בשעשועון דייטים.

http://www.youtube.com/watch?v=go7umPwXmJA

כוכב "שובר שורות" בריאן קרנסטון מספר בראיון שוולטר ווייט בעצם סבל מדכאון (וחושף שהוא הולך לכתוב ספר זכרונות על שש השנים שבהן עבד על הסדרה).

הקומדיה של קמרון דיאז "מורה רעה" הופכת לסדרה, שחשפה השבוע טריילר ראשון והצצה אל מאחוריה הקלעים לקראת השקתה ב-24 באפריל. בתפקיד המורה העצלנית, הסטלנית והפרועה שמוכנה לעשות הכול כדי להשיג בן זוג עשיר מככבת ארי גריינור (For A Good Time, Call…) ולצידה קריסטין דיוויס (שרלוט ב"סקס והעיר") שעושה קאמבק טלוויזיוני אחרי כמה פרוייקטים קולנועים כושלים, ריאן הנסן ("ורוניקה מארס") ושרה גילברט ("רוזאן").

http://www.youtube.com/watch?v=KrlkXmFS1KM

למרות שהיא לא זוכה לרייטינג מסחרר, "Veepשחוזרת ל-HBO בראשון הקרוב, מוציאה את המיטב מג'וליה לואי דרייפוס. ב-Indiewire צפו כבר בפרקים ששוחררו לעיתונאים ומספרים שהעונה השלישית חדה ושנונה מקודמותיה ושמדובר בקומדיה הכי טובה שתמצאו כרגע על המסך.

צופה נאמן של "איך פגשתי את אמא" יצר סרטון של הסיום "שהיה צריך להיות לסדרה".

צפו בהודעת הפרישה של לטרמן, שמתכנן לעזוב את הלייט שואו ב-2015.

למרות התחלה פושרת, "מינדי" הפכה לקומדיה כיפית עם תזמון קומי מצויין (שמספק לכריס מסינה את אחד התפקידים הממיסים שלו בזמן האחרון). מינדי קלינג הנהדרת הגיעה לג'ימי קימל לרגל חזרתה של הסדרה מהחופשה ודיברה על הראיון הטרי ב"ווג" ועל איך שלהיות אישה בעלת גזרה ממוצעת דורש לא מעט מאמץ, ושהעובדה שהיא לא מנסה להיות צנומה הופכת אותה למושא למחמאות מפוקפקות.

http://www.youtube.com/watch?v=_9nAJ1xNLms

וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן  

 

 

להמשך הפוסט

היורשת של "מד מן"? לי פייס בדרמת מחשבים מהאייטיז

חן חדד | 01.04.2014 | 05:29

טריילר ראשון ל"Halt & Catch Fire" בכיכובו של לי פייס שמוכתר כבר עכשיו כדון דרייפר הצעיר

 

כבר הרבה זמן שברשת AMC מנסים לחשוב על דרך למלא את החלל שמותירות הסדרות המצליחות שלהן: "שובר שורות שירדה מהמסך בשנה החולפת" ו"מד מן" שתיחתם בקיץ של השנה הבאה. בעוד שהרשת הצליחה לסחוט עוד קצת את הראשונה עם פריקוול סביב דמותו של עורך הדין החלקלק סול גודמן (שיעלה בנובמבר), במקרה של "מד מן" מתיו ווינר הבהיר שהוא מתכנן להשאיר את העולם של הסדרה מאחור עם תום העונה השביעית.

כדי שלא לפספס, בכירי הרשת שמו את יהבם על לא אחת, אלא על שתי דרמות תקופתיות שעשויות לכבוש את קהל הצופים הנאמן של "מד מן". האחת היא דרמת המרגלים "Turn" שמתרחשת במאה ה-18, והשנייה, והמדוברת הרבה יותר, היא דרמת האייטיז הטכנולוגית "Halt & Catch Fire" שחשפה כעת הצצה ראשונה.

יוצרי הדרמה, שממותגת כבר עכשיו ברחבי הרשת כ"מד מן של עמק הסיליקון" (ובטריילר אפשר אפילו לראות כמה וכמה שוטים שנושאים דמיון לאסתטיקה של סטרלינג קופר ושות'), הציגו מספר קטעים בפסטיבל SXSW האחרון וקטפו שבחים מפה לפה. העלילה, שמתרחשת בטקסס של שנות ה-80, עוקבת אחר שלושה גיקים עם חזון, שחולמים ליצור מחשב אישי שיתחרה, ואולי אפילו יחליף את זה של IBM. "היו באותה תקופה הרבה מאוד חברות שניסו לעשות זאת" אמר כריסטופר רוג'רס, אחד מצמד היוצרים (האנונימים יחסית) בפאנל שנערך בפסטיבל וסוקר על ידי "אינדיווייר". "ב-1990 IBM ירדה מהפסגה בדיוק בגלל סטרטאפיסטים אנדרדוגים כמו אלה שבסדרה". לי פייס הנהדר ("וונדרפולס", "החיים על פי נד) בתפקיד הראשי גרף מחמאות מהמבקרים האמריקאים, שהישוו את הכריזמה, האמיבציה והדורסנות שלו לאלה של דון דרייפר, שלא לדבר על יכולות הפלרטוט המרשימות שלו (וסצינת סקס בכיכובו עוד לפני שעולות כתוביות הפתיחה).

פייס מגלם את ג'ו מקמילן, שמנסה למצוא דרך לשכנע את גורדון קלארק ואשתו דונה (סקוט מקניירי וקרי בישופ שכיכבו יחד בסרט "ארגו") לשתף עמו פעולה בבניית מחשב אישי. בני הזוג ניסו ליצור בעצמם PC בסוף שנות השבעים, ובעוד גורדון מעולם לא התאושש מהכשלון, דונה חשבה שכל הסיפור היה טעות ושמחה להשאיר אותו מאחור ולהפוך לאם שמחלקת את זמנה בין המשפחה לעבודה. השגרה השברירית שבנו השניים מתערערת לאחר שג'ו מציף מחדש את תשוקתו הישנה של גורדון. הוא מנסה להפעיל עליו את כל המניפולציות האפשריות כדי לגרום לו לעזור לו ולסטודנטית אנרכיסטית (מקנזי דיוויס, "אוויר לנשימה", "הדייט שהביך אותי") לממש את הפרוייקט, ובדרך לעשות גם הרבה מאוד כסף.

(קרדיט לכל התמונות: צילום מסך Halt & Catch Fire  | AMC)

"קראתי את הפיילוט וחשבתי לעצמי, מי זה הפסיכופט הזה?" אמר פייס בפאנל של הסדרה. "ואז קראתי שוב את התסריט וראיתי מישהו שמזכיר קצת את סטיב ג'ובס, קצת את דונלד טראמפ של תחילת שנות השמונים, קצת את גורדון גקו וקצת בחור שאפתני משנות השמונים שמונע מתאוות בצע". החברים האחרים בקאסט גיחכו לנוכח התיאור ואמרו שפייס נוטה להגן על ג'ו, אבל שבעצם "מדובר בממזר איום ונורא" (או במילים אחרות עוד אנטי-גיבור לרשימה הארוכה של גיבורי הסדרות של AMC).

הסדרה, ששמה מתייחס לשורה של קודים שגורמים למעבד להפסיק את פעילותו (הביטוי "להתלקח" הוא למעשה בדיחה שכן המעבד לא ממש עולה באש), אמנם נהנית וודאי מהשוואות הראשוניות ל"מד מן" בכל הנוגע ליצירת הד תקשורתי סביבה, אך אם היא באמת טובה כפי שמשתקף מהתגובות סביב פרק הפיילוט, אין ספק שהיא תצליח במהירות לעמוד בפני עצמה כשתעלה בעוד כחודשיים (ה-1 ביוני) במסך האמריקאי.

 עוד סדרות חדשות שמתקרבות למסך האמריקאי

וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן.

 

להמשך הפוסט

מוות ידוע מראש: איך הרג פתאומי של דמויות הפך לטרנד?

חן חדד | 30.03.2014 | 06:06

מה השתנה מאז "הסופרנוס" ועד "האישה הטובה" ומה כל כך נורא במכתב שכתבו יוצרי הדרמה לצופים  


(צילום מסך  | יוצרי האישה הטובה CBS)

בשבוע החולף נהרגו שתי דמויות דומיננטיות בטלוויזיה האמריקאית. האחת, אחת הדמויות החביבות יותר ב"סקנדל" והשנייה דמות שנוכחותה משתווה כמעט לזו של הדמות הראשית ב"האישה הטובה". כצפוי, מיד לאחר שידור הפרקים הטוויטר והפייסבוק התמלאו בשני דברים: ספוילרים (לזעמם של מי שטרם הספיקו לראות את הפרקים) וסטטוסי תדהמה, צער ואבל.

התגובות למותן של הדמויות אינן מפתיעות. בעידן שבו סדרות הטלוויזיה מספקות עלילה מורכבת שנפרשת על ידי שנים, הנפח הריאליסטי שמוענק לדמויות והזמן שאנחנו משקיעים בלהציץ לחייהן יוצר קשר רגשי בעל יופי ומשמעות לא קטנה.למרות שמדובר בדמויות דמיוניות, כאשר הן נעלמות לפתע מהמסך, ובעיקר כאשר זה נעשה באופן מפתיע וטראגי, סערת הרגשות ותחושת האובדן הן מוחשיות. לעיתים הקשר עם הסדרה  כל כך אינטימי עד שהתגובות מתדרדרות לקיצוניות שגורמת לחשוד שחלק מהצופים כבר לא מסוגלים לסמן את הקו שמבדיל בין אובדן ממשי לדמיוני – לפחות מבין האמריקאים שהעלו ליוטיוב סרטונים שלהם בוכים לאחר "החתונה האדומה" – או אלה שהתכנסו לניחום אבלים בפאנל מיוחד שנערך השבוע בניו יורק עם כוכבי ויוצרי "האישה הטובה".

הרגשות שמלווים את היעלמותן של דמויות שליוו אותנו במשך תקופה מוכרות לכל מי שקרא סדרת ספרים במשך זמן רב ומגיע לעמוד האחרון, או לכל מי שעקב אחר טוני סופרנו במשך 6 שנים ונפרד ממנו במסך שחור. ובכל זאת, קשה להתעלם מהפתאומיות שבה נעלמים גיבורי הסדרות של ימינו, שמוצאים את עצמם מגלמים גופה בתדירות גבוהה מתמיד. זהירות ספוילרים! (לסופרנוס, 24, משחקי הכס, בית הקלפים, שובר שורות, דקסטר, הסמויה, מד מן, דאונטון אבי והומלנד).

(קרדיט: צילום מסך | הסופרנוס HBO)

אפשר אולי לסלוח ל"משחקי הכס" על נד סטארק והחתונה האדומה ול"בית הקלפים" על כך שזואי מצאה את עצמה על פסי הרכבת מאחר ששני המקרים הולמים את העלילה ותואמים את המתרחש בסדרת הספרים של ג'.ר.ר. מרטין והסדרה הבריטית המקורית שהעניקה השראה למשחק השחמט האפל של פרנק אנדרווד. אבל במקרה של לא מעט סדרות אחרות, עושה רושם שמדובר בעיקר בפרובוקציה שמטרתה לעורר הדים ברשתות החברתיות, לקדם את הרייטינג של הסדרה  ובדרך גם למנוע מהכוכבים לבקש העלאה בשכר פן ימצאו את עצמם על רצפת חדר העריכה.

במרבית המקרים המוצלחים, מווות משכנע נבנה באופן הדרגתי, מותח ומבוסס על סיבה הגיונית. ל"סופרנוס" אמנם הייתה יד קל על ההדק אבל מותן של הדמויות החשובות נעשה באופן הולם ועוכר שלווה, החל מאדריאנה שהפכה לשתולה של האפ.בי.איי ומצאה את עצמה במכונית עם סילביו באחת הסצינות המצמררות בסדרה, ועד הוצאתו להורג של "ביג פוסי" בסירה שהייתה אחד מרגעי השיא של הדרמה. גם למוות פתאומי יכול להיות אפקט אמין לא פחות, אבל במקרה כזה הוא חייב להאיר תהליך משמעותי שעוברת הדמות הראשית, כמו שקרה עם עם סצינת האמבטיה של ריטה ב"דקסטר" או עם חבל התלייה של ליין פרייס ב"מד מן".

בניגוד לכל אלה, כמה מהמיתות האחרונות בטלוויזיה עושות רושם של החלטות תסריטאית מפוקפקות, שמוציאות את הדמויות מהתמונה באופן מגושם וסנסציוני. אז נכון, ג'וש צ'רלס שמגלם את וויל ב"האישה הטובה" ביקש לעזוב את הסדרה בתום החוזה, בדיוק כמו שעשו ג'סיקה בראון פינדליי (סיביל, שמצאה את מותה במהלך הלידה) ודן סטיבנס (מתיו, תאונת דרכים) ב"דאונטון אבי". בשלושת המקרים יוצרי הסדרה בחרו בפתרון התסריטאי הקל שייצור תדהמה בקרב הצופים. במקרה של "האישה הטובה" צמד היוצרים התעצלו עוד יותר מהחברים בממלכה הגדולה. הם השאירו את נרתיק האקדח של המאבטח בבית המשפט פתוח "במקרה" וכך איפשרו לנאשם לירות בוויל ברגע של "דאוס-אקס מכינה"'. כמה נח שהמוות חתם בקלילות את קו העלילה של העדות נגד פיטר פלוריק וגם הותיר מספיק הלם כדי להתעלם מכך שאלישיה יושבת בחדר עם כל העיתונאים של שיקגו, ובכל זאת אף אחד מהם לא קיבל דיווח לפניה על מה שקרה בבית המשפט. כמתוכנן, הטוויטר התמלא בציוצים המומים. "אני מרגישה כאילו מישהו נתן לי אגרוף בבטן", כתבה אחת הצופות, וגם גולשים אחרים הקלידו מבעד לדמעות והכריזו ש"זו הסדרה הכי טובה ever" (תואר שניתן בקלות לכל סדרה שמייצרת סערת רגשות).

 (קרדיט: צילוo מסך | האישה הטובה CBS)  

בצעד מיותר לגמרי, יוצרי הסדרה רוברט ומישל קינג מיהרו לכתוב מכתב שמסביר את הטוויסט ומנחם את הצופים – אבל בעיקר, עושה את הטעות של להוציא אותנו מהעולם של הסדרה אל המניעים החיצונים שהובילו להרג הדמות.  הם גם סיפרו אילו אפשרויות אחרות נשקלו לתסריט וחשפו שאר בירוקרטיות חסרות חן שמעלות תהיה כיצד אותם אנשים שכתבו שורות סנטימנטליות שכאלה אחראים גם לכתיבה החדה ב"באישה הטובה", שסיפקה עד כה חמש עונות משובחות (וכבר הכתרתי אותה לא פעם כאחת הדרמות הטובות בטלוויזיה האמריקאית).

באחת הפסקאות נכתב (בתרגום חופשי): "עבורנו תמיד הייתה טרגדיה במרכז מערכת היחסים בין וויל ואלישיה. הטרגדיה של תזמון גרוע. וכשעמדנו בפני ההחלטה הקשה שג'וש עשה לפני כשנה להמשיך הלאה לפרוייקטים אחרים, היינו חייבים לקבל החלטה לא פשוטה. יכולנו 'לשלוח אותו לסיאטל' (כפי שנעשה עם ג'ורג' קלוני שכיכב לצד מרגוליס ב-ER, ח.ח), או לכתוב קו עלילה שבו רשיונו נשלל, שבו הוא מתחתן או טס לבורניאו כדי לעשות מעשים טובים. אבל יש משהו בתשוקה שבין וויל ואלישיה שהפך את כל אלה לפתרונו לא מספקים. המציאות והאמת הקשה של מוות היא האמת של הטרגדיה של התזמון הגרוע של שתי הדמויות. מותו של וויל יוביל את אלישיה לגלגול הבא שלה"

האם דיוויד צ'ייס היה כותב מכתב כזה לצופים על כל מוות ב"הסופרנוס"? ומה עם מתיו ווינר על פרייס ב"מד מן"? דיוויד סימון על עומאר ב"הסמויה"? וינס גיליגן על האנק "שובר שורות"? הווארד גורדון ואלכס גאנזה על ברודי ב"הומלנד" או ג'ואל סארנואו ורוברט קוקרן על טרי באואר ב"24"? התשובה היא לא. בעיקר בגלל שבמכתב שכזה טמונה התחנפות לצופים וסחטנות רגשית. אמנם שני הקונספטים הללו נמצאים בלב השילוש הקדוש של השואו-ראנרים – הסדרות – והגולשים ברשתות החברתיות, אבל עושה רושם שיוצרי "האישה הטובה" מפחדים מדי מהצופים ונעים בין הרצון להסעיר ולפייס אותם. כבר לפני שנתיים הצמד נכנעו ללחץ הקהל שמחה ברשת על מערכת היחסים המשונה והאלימה בין קלינדה ובעלה ניק, שלא תאמה את הטון של הדרמה והציגה אלימות בין בני הזוג כחלק נורמלי מהמשיכה שלהם זה לזו. שני היוצרים מיהרו להגיב על הסערה  בראיון ולהרגיע את הצופים עם ההכרזה שהחליטו להיות קשובים ולחתום את קו העלילה מהר מהמתוכנן. כעת, עם המכתב ששב להסביר, להצטדק ולנחם, נדמה שאת בני הזוג קינג פחות מטרידים דברים כמו נרתיק אקדח פתוח והרבה יותר כמה פעמים מופיע בטוויטר ההאשטאג TheGoodWife#.

הפרומו לפרק עמוס הפלאשבקים שישודר הלילה בארה"ב: 

http://www.youtube.com/watch?v=TLyMxAao3uY

וגם: הבלוג התחדש בפייסבוק ובו תוכלו לעשות לייק ולקבל עדכונים על הפוסטים שעולים ושאר ממתקים טלוויזיונים, בואו לבקר כאן    

  

להמשך הפוסט