לא רק "היא": הקול של סקרלט ג'והנסון עושה קאמבק

חן חדד | 23.02.2014 | 04:01

  

סקרלט ג'והנסון החליטה בשנה החולפת להשאיר את הקימורים המפורסמים מחוץ לעדשת המצלמה עבור הסרט "היא" בו היא מדבבת את סמנתה, מערכת הפעלה בעלת אינטליגינציה מלאכותית, מודעות עצמית וקול נשי רך ומפלרטט. סרטו של ספייק ג'ונז (שמתהדר אגב בתסריט שנון ומלא ברגעים מבדרים הרבה יותר מהתדמית המלנכולית שדבקה בו) כבש את המבקרים, וההופעה הקולית של ג'והנסון – שנסיון הדיבוב שלה כלל עד כה את "בוב ספוג: הסרט" ו"רובוט צ'יקן" – זכתה לתשומת לב עצומה וקטפה מחמאות מקיר לקיר.

בפסטיבל רומא העניקו לה את פרס השחקנית הטובה ביותר, אך איגוד העיתונאים פסק שלגלובוס הזהב היא לא תהיה מועמדת. גם באוסקר התעלמו ממנה, ושיחת היום ברשת סבבה סביב השאלה האם היא ראויה להיות מועמדת בקטגוריית המשחק או שמא דוחקים אותה אל השוליים שלא בצדק (כפי שעשו לאנדי סרקיס על הופעתו בטכניקת לכידת תנועה ב"שר הטבעות" וב"כוכב הקופים").

למרות הכתף הקרה שקיבלה מחברי האקדמיה, ג'והנסון חוזרת לדבב, והפעם היא מפרלטטת עם בחור בסרטון אנימציה משעשע על דייטים, משחקים מקדימים וזוגיות. הסרט הקצר עלה בשבוע החולף כפרק בסדרה של ג'וזף גורדון לוויט, שכיכב לצד ג'והנסון וליהק אותה לאחד התפקידים המוצלחים שלה כפרחה ניו ג'רזית טיפוסית בסרט הביכורים שלו כבמאי "דון ג'ון".

ג'והנסון מדבבת ומפלרטטת :

למי שפספס, הסדרה, HitRECord on TV, היא תוצאה של פרוייקט שיתופי מסקרן במיוחד מבית היוצר של לוויט, הכוכב, שפיתח את הרעיון כבר לפני עשור עם אחיו, הקים חברת הפקה שמוקדשת לשיתופי פעולה אמנותים תוך שימוש ב-Crowdsourcing. ב-2010 היצירות התגבשו לאתר שמאפשר לגולשים מרחבי העולם להעלות לשם כל יצירה שעולה על דעתם, החל מצילום, מוזיקה וגרפיקה ועד וידאו ותסריט. קהילת האמנים שפעילה באתר לוקחת את הקטעים ועושה קולאז' מהיצירות של האמנים השונים, לוויט מככב ברובן וגם זורה אבק כוכבים עם חברים כמו צ'אנינג טאטום וג'והנסון והתוצאה סוריאליסטית ולעיתים קרובות מרתקת.

האתר, שמונה כ-מאה אלף אמנים הולך ומתרחב מדי יום עם כ-250 יוצרים נוספים שמצטרפים בכל יום ומעל 2500 מיני-יצירות חדשות יומיות, ולפני כחודש הפרוייקט הפך גם לסדרת טלוויזיה אונליין שמעלה את הקטעים הפופולרים לרשת. לוויט, שהתארח לאחרונה בתוכניתו של ג'ימי קימל, הסביר בעצמו על הפרוייקט ואף חשף קטע בו הוא מככב לצד טוני דנזה ("מי הבוס") שגילם את אביו ב"דון ג'ון". 

לוויט מספר על הסדרה בג'ימי קימל:

 עושה רושם שזהו פרוייקט הדיבוב האחרון של ג'והנסון לתקופה הקרובה, שכן בקרוב נראה אותה במסך הגדול עם תפקידים מגוונים מתמיד. לצד שובה לחליפת העור של האלמנה השחורה ב"קפטן אמריקה: חייל החורף", "הנוקמים: עידן אולטרון" (ולפי השמועות האחרונות אולי גם בסרט בלעדי לאלמנה השחורה), בהמשך השנה נראה אותה כחייזרית שמפתה טרמפיסטים ב"מתחת לעור", בתפקיד קומי ב"שף" של ג'ון פברו שיאחד אותה עם החבר מ"הנוקמים" רוברט דאוני ג'וניור, וב"לוסי" של לוק בסון בעל העלילה ההזויה מכולם – כמבריחת סמים שבולעת באופן קבוע את החומרים הממכרים – ומגלה, איך לא, שהיא מפתחת כוחות על. 

 

 

להמשך הפוסט

לינקים לסופ"ש: כך תלמדו את הריקוד של גירלז

חן חדד | 20.02.2014 | 06:03

מדור חדש שעולה בבלוג לקראת סוף השבוע עם לינקים לכתבות, טריילרים, ראיונות וכל מה שקשור לדיבור שיש כרגע על הסדרות שכולנו אוהבים לאהוב. זה הזמן להתרווח על הספה ולהנות מכמה ממתקים טלוויזיונים לסופ"ש. זה השבוע שהיה ברשת:

כך תלמדו את הריקוד הממכר של "גירלז" מהפרק "Beach House" (ששודר בתחילת השבוע בארה"ב ואתמול גם אצלנו). הריקוד היה הבונוס של הפרק, שהיה אחד המבריקים בסדרה וטיפל באופן כנה וקומי בחברות הנרקסיסטית והרקובה בין הבנות, שסוף סוף חלקו זמן מסך משותף לאחר כל כך הרבה פרקים. ברשת HBO ניצלו את הבאזז סביב הפרק ומיהרו לחשוף קליפ הדרכה לצעדים שיהפכו ודאי ללהיט החתונות הבא: 

)

ועוד כמה מילים על הפרק: שהוכיח שהחתרנות האמיתית של "גירלז" טמונה באופן שבו הסדרה מטפלת בחברות הנשית, גם כשהיא הופכת לשאריות מחוממות של יחסים שהיו פעם מספקים. אמנם השוואה בין "גירלז" ל"סקס והעיר הגדולה" כבר נותרה מזמן מאחור, אבל בכל הנוגע לחברויות – דנהאם לא מתחזקת את הפנטזיה של "סקס והעיר הגדולה" שחברות מספקות הדבר הקשר הכי משמעותי בחיים ומחזקות זו את זו לאורך המשברים והגברים החולפים. במקום, היא מראה חברות שנשארות זו עם זו בעיקר מתוך כוחו של הרגל, משתמשות זו בזו ומנהלות שיחות שבה כל אחת מדברת רק על עצמה. להגיד ש"חברויות בין בנות הן מערבולת של אשמה וקנאה שמונעת מהן לחשוב בהגיון" (כמו שאדם אומר בפרק הראשון) זה אמנם סטריאוטיפ מעוות ומתיש, אבל האופן שבו דנהם מפרקת אותו אומרת בכל זאת כמה אמיתות על המורכבות של מערכות יחסים בין נשים, או כמו שאומר המשפט הפותח של הספר האלקטרוני של האנה שלעולם לא ייצא כנראה לאור: "החברות בין בחורות בגיל הקולג' יותר דרמטית מכל מערכת יחסים רומנטית". 

וגם: ב"ואניטי פייר" בטוחים שארבע הבנות של "גירלז" עושות לדור שלנו את מה שמציאות נושכת עשתה לניינטיז.

ב-Atlantic שואלים: האם "בלש אמיתי" היא הסדרה החדשה הכי טובה בטלוויזיה?

כצפוי, אחרי מטר השבחים ל"בית הקלפים" ונטפליקס מגיע שלב הטענות נגדם: ב"באזפיד" טוענים שנטפליקס הפכה את חווית הצפייה בסדרה למלחיצה. במקום להתענג על הפרקים, הצופים מנסים להספיק לעשות מרתון זריז של כל הפרקים כדי להמנע מספוילרים. ב-Slate מסבירים שהבעיה עם הסדרה היא שיריביו של פרנק אנדרווד לא מבינים כלום בפוליטיקה, וב-Flavorwire טוענים שפרנק הוא דמות קריקטוריסטית של נבל סוציופת ושאין מה לחפש רובד עמוק יותר בסדרה.

ועוד קצת נטפליקס:  העונה השנייה של "כתום זה השחור החדש" תעלה ב-6.6 ויש גם טיזר (ולמי שפספס מהמדור של השבוע שעבר -  ב-ELLE עשו לאחרונה הפקת אופנה עם כוכבות "כתום זה השחור החדש" וחשפו גם קליפ ראיונות והצצה אל מאחורי הקלעים)

)

נחשפה תמונה ראשונה מהסדרה החדשה של כוכבת "שובר שורות" אנה גאן. הכוכבת, שקטפה את התפקיד הראשי בעיבוד האמריקאי ל"ברודצ'ארץ' הבריטית, סבלה במשך חמש העונות של "שובר שורות" משנאה עזה ובוז מצד הצופים (כחלק מהטרנד התמוה של שנאת בנות הזוג של הגיבורים הטלוויזיונים שכתבתי עליו בעכבר העיר רגע לפני שגאן בעצמה פרסמה על כך טור בניו יורק טיימס), ועכשיו היא ממשיכה הלאה עם המיני סדרה החדשה שתקרא "Greacepoint". באופן כללי קצת קשה להבין מה הטעם ברימייקים לסדרות דוברות אנגלית, והפעם העניין תמוה במיוחד שכן כוכב הסדרה הבריטית דיוויד טננט יככב גם ברימייק, הפעם לצד גאן, ניק נולטי וג'קי וויבר.

טעמה של החמצה: הזמר Beck חושף שהיה אמור לכתוב את המוזיקה לפתיח של "מד מן" אבל ויתר על ההזדמנות כי חשב לעצמו "זו סדרה על אנשי פרסום בשנות ה-60? מישהו ברצינות עושה על זה סדרה?"

"האמריקאים" חוזרת בשבוע הבא (ה-26.2) עם העונה השנייה, ועכשיו יש טיזר שמחמם את הכורסא לקראת חזרתה. ברקע גם צצו שמועות סביב הסדרה, על כך שקארי ראסל ומתיו רייס הם זוג גם במציאות, והתמונות הפרובוקטיביות של השניים ב-GQ רק הוסיפו למלחששים. (נקודת החוזק של העונה הראשונה בעיניי הייתה האופן שבו השנים המשותפות שבהן פיליפ ואליזבת' העמידו פנים שהם בני זוג יצרה אינטימיות אמיתית ביניהם שמצליחה לבלבל אותם ולגרום להם לנסות להבין מחדש מה הם מרגישים זה לזה, ויהיה מעניין לראות לאן היוצרים יקחו את קו העלילה הזה בעונה השנייה).

גם "סקנדל" חוזרת בשבוע הבא (ה-27.2)  עם פרקים חדשים, והטיזר הדרמטי מזכיר שכמה שהיא מופרכת, ככה היא גם ממכרת.

האמא מ"איך פגשתי את אמא" סיפקה לאחרונה סיבה לחזור לראות את הסדרה עם ביצוע מקסים ל-"Le Vie en Rose"', והשבוע היא סיפרה לקונאן על העבודה עם ליאונרדו דיקפריו ב"זאב מוול סטריט"', על החיים בהוליווד ועל העובדה שיש לה אישיות של בחורה שיכורה.

סוף סוף מישהו מעז להודות שימיה הטובים של "דאונטון אבי" כבר מזמן מאחוריה.

ג'ימי פאלון פתח את התוכנית החדשה של במונולוג מרגש, מצחיק וממיס, שיגרום לכל מי שלא מתרשם משיטת הראיון החנפנית שלו לתת צ'אנס ל"טונייט שואו" החדשה והמבטיחה. "הדבר הכי טוב שפאלון עשה זה להציג את עצמו" כתבו במגזין Time. "זה נראה אולי מיותר, אבל זה מהלך ממש מבריק שנתן לו הזדמנות לספר  את הסיפור שלו, מההתחלה, באופן שיגרום לצופים האדוקים של התוכנית להרגיש בנח איתו ולסחוף כנראה גם צופים חדשים".

 

להמשך הפוסט

הגרסה הנשית של "תרגיע"? הקומדיה של אמילי מורטימר

חן חדד | 16.02.2014 | 14:04

  

רק לפני פחות מחודש נודע שהעונה הבאה של "חדר החדשות" (שתעלה בקיץ) תהיה גם האחרונה, ותקרב לקיצה גם את דמותה ההיסטרית של מקנזי מקהייל שמתעקשת לנהל ויכוחים פרטיים בלב החלל המשרדי. אבל, אמילי מורטימור לא מחכה לאהרון סורקין שיכתוב לה מונולוגים בקצב מסחרר וממשיכה הלאה כתסריטאית וככוכבת המיני-סדרה החדשה שלה "Doll & Em". עוד לפני שנחתה על המסך, הסדרה בת ששת הפרקים הוכתרה על יד המבקרים כ"גרסה הנשית של 'תרגיע'" וכקומדיה שנונה, כנה ומבדרת שממתגת את עצמה "כאחת הסדרות הטובות ביותר של 2014".

בקומדיה החצי מתוסרטת-חצי מאולתרת, מורטימור מגלמת גרסה מוקצנת של עצמה לצד החברה הכי טובה שלה גם מחוץ למסך, דולי וולס ("פיפ שואו", “The It Crowd”). אמילי של הסדרה היא שחקנית מצליחה שעובדת בלוס אנג'לס. בזמן שבראדלי קופר מראיין אותה בטקס פרסי האינדיפנדנט ספיריט היא מקבלת שיחת טלפון מהחברה הכי טובה שלה, שממלצרת בלונדון ומתקשרת לספר על הבעיות עם החבר. אמילי בטוחה שהדבר הטוב ביותר בשביל דולי יהיה לעבור מהממלכה הגדולה לאל.איי ולהפוך לאסיסטנטית החדשה שלה.

העבודה החדשה, שכוללת ריצות לקפה, הסעת אמילי ממקום למקום ותמיכה יומיומית בהתמודדות עם הדו-פרצופיות ההוליוודית, יוצרת סדקים במערכת היחסים ארוכת השנים בין השתיים, שמתאמצות לשמור על החברות האינטימית אבל מתמודדות גם עם רגשות של תחרותיות וקנאה שמבעבעים מתחת לפני השטח. מורטימור ו-וולס מבטיחות רגעים קומים חצי מתוסרטים וחצי מאולתרים ולגמרי מביכים, וכבונוס, גם נבחרת מרשימה של שחקני חיזוק שיפציעו בסדרה, הכוללת את סוזן סרנדון, קלואי סביני, אנדיה גרסייה, ג'ון קיוזאק וכמובן בראדלי קופר.

מורטימור ו-וולס בטיזר ל"Doll & Em": 

 ההצצה לקומדיה החדשה מובילה לשאלה הבלתי נמנעת מדוע החברות הנשית בקולנוע ובטלוויזיה מתובלת כמעט תמיד בתחרותיות ואנוכיות, בעוד במסך תמיד יש מקום לגברים כמו סטיב קוגן ורוב בריידן שמצליחים לתחזק ברומאנס מעורר קנאה ב"The Trip" ומנהלים יריבות שמסתכמת בחיקויים של מייקל קיין. בעיני מורטימור, בכלל לא מדובר בדינמיקה נשית, אלא ברגש חוצה מגדרים שפשוט זוכה ליותר פוקוס כשמדובר בנשים. "אנשים לא מוכנים, או לא יכולים, להודות שהם מקנאים, במיוחד באנשים שהם אוהבים" היא אומרת בראיון ל"טלגרף". "וזה משהו שאני יוצאת לחקור בסדרה, את הפרדוקס הזה שגורם לך לרצות את הכי טוב שאפשר לאהובים שלך, אבל עדיין לקנא בהם כשהם זוכים להצלחה. זה רגש כל כך אנושי וכל כך אוניברסלי, ובכל זאת כמעט ואין פתיחות או יכולת לדבר על זה בתרבות שלנו".

קוגן ובריידן ב"The Trip":

:

האם "דול ואם" תצליח לומר משהו מרענן וקומי על כל זה? ב-HBO בטוחים שכן, וכבר רכשו את הזכויות מ-Sky הבריטית, שתשיק את הפרק הראשון מחרתיים (ה-18 בפברואר) ותגיע במרץ גם למסך האמריקאי. 

 

 

להמשך הפוסט

במרחק הקלקה: הלינקים של השבוע במסך האמריקאי

חן חדד | 14.02.2014 | 06:43

  

במרחק הקלקה הוא מדור חדש שיעלה בבלוג מדי שישי עם לינקים לכתבות, טריילרים, ראיונות וכל מה שקשור לדיבור שיש כרגע על הסדרות שכולנו אוהבים לאהוב. זה הזמן להתרווח על הספה ולהנות מכמה ממתקים טלוויזיונים לסופ"ש. וזה השבוע שהיה ברשת (9-14.2):

כל מי שהתגעגע ל"שובר שורות" יכול להתענג על הפארודיה על סרטוני מבט לאחור של פייסבוק על חייו של וולטר וויט:

ועוד קצת שובר שורות: הגרסה הספרדית מתחדשת בטריילר מורחב, וב-New Republic עשו כתבה הורסת מצחוק שמשווה בין כוכבי "שובר שורות" לליהוקים של הרימייק הספרדי בעלת השם המבריק Metastasis (מדהים עד כמה רוב הליהוקים קולעים בול, חוץ מחוזה מיגל רוסאס שנראה קצת יותר מדי כמו דוגמן תחתונים ופחות כמו ג'סי פינקמן)

"בית הקלפים" חזרה היום לעונה שנייה וב-Atlantic העלו ראיון מרתק עם יוצר הסדרה האמריקאית בו ווילמון שמפקפק בכלל בכך שהמושגים "עונה" ו"פרקים" יישארו רלבנטים בעתיד הקרוב. במקום, הוא מדבר על סדרות שהן למעשה סטרימינג של כמה שעות (בתרגום חופשי): "השתעשעתי עם הרעיון של סדרה ללא פרקים. במקום, העונה תהיה פשוט 8 שעות של סטרימינג והצופים הם אלה שיחליטו באיזו נקודה הם רוצים לעצור, אם בכלל…אני חושב שבכל הנוגע לסטרימינג, בעתיד הקרוב יהיו סדרות שמורכבות משלוש או ארבע שעות רצופות. שלושה חדשים אחר כך הצופים יקבלו עוד כמה שעות. ואז, תשעה חודשים אחר כך יהיו למשל עוד שש שעות. האם כל אלה ייחשבו לעונות או שנוותר על הרעיון של עונה באופן כללי? " 

וגם: רוס מילר מ-The Verge הכריז על מרתון שבו הוא יצפה בכל פרקי העונה החדשה של "בית הקלפים" מהרגע שהם עולים ועד הפינאלה, ויעשה במקביל לייב-בלוג (!) עמוס ספוילרים על המתרחש.

ועוד נטפליקס: ב-ELLE עשו לאחרונה הפקת אופנה עם כוכבות "כתום זה השחור החדש" והשבוע הם חשפו קליפ ראיונות והצצה אל מאחורי הקלעים.

במאי הקולנוע (ו"בית הקלפים") דיוויד פינצ'ר שב אל מכרה הזהב של הסדרות הבריטיות ומביים את הגרסה האמריקאית של "אוטופיה" שנרכשה על ידי HBO. אם נמאס לכם לשמוע כמה "בית הקלפים" הבריטית מוצלחת יותר מהעיבוד החדש (והיא אכן כזו), תקדימו את המאוחר ותצפו כבר עכשיו ב-6 פרקי העונה הראשונה של "אוטפיה". מבלי להרוס יותר מדי, מדובר בסדרה מרשימה ויזואלית, אפלה ובעלת הומור עצמי שסובבת סביב רומן גרפי שמיוחס לו כח אבוד וחבורה של צעירים שמנסים להגן עליו ולהשתמש בסודותיו כדי להגן על עצמם מפני הרודפים אחריהם. לאלה שחושבים שמדובר בפנטזיה מהסוג החולמני, קחו בחשבון של-Channel 4 הבריטי נשלחו 44 תלונות על אלימות, שפה בוטה וכמה סצינות קשות לצפייה. זה הטריילר שלה: 

ובמסך הבריטי: אין עדיין מקום, תאריך או כרטיסים, אבל הפקתו של השרלוק-קון יוצאת באופן רשמי לדרך (ויוצר "שרלוק" סטיבן מופט עושה טיזינג חצי בצחוק חצי ברצינות על ספין אוף שבו לסטרד יוצא לחקור פשעים ולא פותר אף אחד מהם).

מרגע שיקירת האינדי גרטה גרוויג הפתיעה כשהחליטה לככב בסוג-של-ספין-אוף של "איך פגשתי את אמא" שייקרא "איך פגשתי את אבא"', הרשת סערה וגעשה. אלה שאהבו אותה ב"פרנסס הא" ו"גרינברג" מיהרו להכריז שיאהבו אותה גם כאן, ומי שחשב שהיא מגלמת דמויות של בחורות בלתי נסבלות באופן בלתי רגיל זכה לסיבה נוספת לא לראות את הסדרה. בעוד בואניטי פייר מתווכחים האם זהו סוף העולם, ב-Slate מספרים שקראו את הפיילוט ושגרוויג היא ליהוק מושלם.

ג'נוארי ג'ונס רומזת שהפוסטר של הסרט ל"50 גוונים של אפור" שאב השראה או שמא העתיק בלי בושה מ"מד מן"" (ובכלל, בניגוד לתדמית שלה ב"מד מן" ומחוץ לסט הצילומים, מתחזקת אינסטגרם כיפי באופן קצת מפתיע)

ב-HBO חושפים טיזר ראשון ל"עמק הסיליקון" הקומדיה החדשה של מייק ג'אדג' (שחתום על "ביוויס ובאטהד" ו"Office Space") שתעלה ב-6.4 ותגולל את קורותיהם של מפתחים צעירים שחולמים להצליח בהייטק. 

ה-14 במרץ הולך ומתקרב ולכל אוהבי "ורוניקה מארס" תפילה קטנה בלב: הלוואי והסרט יהיה טוב כמו הסדרה. ב-EW חשפו כבר עכשיו הפקת אופנה עם הכוכבים וקליפ אקסלוסיבי מהסרט (שלא ראיתי, אני מחכה לסרט עצמו ורק מניחה את זה כאן).

סת מאיירס, שיתפוס את מקומו של ג'ימי פאלון בתכנית הלילה המאוחרת של NBC, כשזה ייכנס לנעלי ג'יי לנו ויתחיל להגיש את ה"טונייט שואו", חשף את רשימת האורחים שלו לתוכנית הראשונה שתעלה ב-24 לחודש. את להקת הבית יוביל חברו מימי SNL פרד ארמיסן.

יש תאריך לתוכנית האירוח החדשה של ג'ון אוליבר  שתעלה ב-27 באפריל תחת השם Last Week Tonight with John Oliver.

15 דקות של ראיונות, אש ותמרות עשן עם כוכבי "משחקי הכס" שחוזרת בארה"ב ב-6.4 עם העונה הרביעית

וגם: פיטר דינקלייג' מתראיין ומככב על השער של "אסקוויר".

אם הדרקונים אמיליה קלארק מספרת ל"וול סטריט ז'ורנל" סיפור הזוי על מעריץ שיכור של "משחקי הכס" שהתעצבן כשהיא שרה לו יום הולדת שמח ו"פאקינג לא עשתה את זה נכון".

ומישל פיירלי, הלא היא קת'לין סטארק מ"משחקי הכס" מצטרפת לעונה החדשה והמקוצרת של "24" שתגיע למסך ב-5 במאי.

להאנה מ"גירלז" אולי קשה להוציא את הספר שלה לאור אבל במציאות לינה דנהם חושפת את עטיפת הספר החדש שלה באינסטגרם, וכל מה שהיא קיבלה עליו הוא 3.5 מליון דולרים. 

ג'ימי קימל יוצא לסיבוב נוסף של "סלבריטאים קוראים ציוצים מרושעים" והפעם עם ג'ורג' קלוני, קייט בלאנשט, ג'ון האם, מאט דיימון ובנדיקט קאמברבץ' ועוד:

 

להמשך הפוסט

בדרך למסך: 5 דרמות חדשות להתמכר אליהן

חן חדד | 11.02.2014 | 08:18

  

 

"שובר שורות" כבר ירדה מהמסך, "מד מן" מתקרבת לעונה האחרונה, ובאופק כמעט ולא נראות דרמות חדשות שיבריחו אותנו מהרשתות החברתיות מחשש לספוילרים. ובכל זאת, בזמן שאנחנו פוזלים לעבר הדרמות הבריטיות ("שרלוק", "השעה", "אוטופיה"), הדניות ("בורגן", "הגשר") והקנדיות ("אורפן בלאק") הרשתות האמריקאיות לא מוותרות על נסיון נוסף לכבוש את הצופים עם סיבוב נוסף של דרמות חדשות בבציר המיד-סיזן.

 כצפוי, גם הפעם חלק מהסדרות יסתערו על טבלאות הרייטינג ויחודשו לעונות נוספות ואחרות יבוטלו לאחר מספר פרקים בודדים, אבל כבר עכשיו נדמה שאפשר לסמן את חמש הדרמות המסקרנות ביותר שמתקרבות למסך, עם נבחרת מבטיחה של כוכבים (ג'ייסון מומואה, דרמוט מלרוני, ג'יליאן אנדרסון וג'יימי בל) ויוצרים (אלפונסו קוארון, ג'יי ג'יי אברהמס, בראד פיט וארון גוזיקובסקי):

The Red Road
מתי: 27 בפברואר
ג'ייסון מומואה  (לעד חאל דרוגו מ"משחקי הכס") מככב בדרמה חדשה בת 6 פרקים של ערוץ סאנדנס. המותחן הפסיכולוגי עוקב אחר שריף (מרטין הנדרסון) שמוצא את עצמו בליבו של מאבק בין העיירה הקטנה שבה הוא מתגורר עם משפחתו ובין שבט אינדיאני שחי בהרים בין ניו יורק לניו ג'רזי. בעקבות תקרית שבה מעורבת אשתו שמתמודדת עם אלכוהליזם (ג'וליאן ניקולסון, "הסקס של מאסטרס"), הוא נאלץ לחבור לאחד האנשים המסוכנים בשבט שהיה פעם חבר ילדות וגדל להיות הנמסיס שלו (מומואה). ערוץ סאנדנס זכה להצלחה בשנה החולפת עם "התיקון" ו"קצה האגם", וגם הפעם נראה שמדובר בדרמה מבטיחה בניצוחו של ארון גוזיקובסקי שכתב את התסריט המטריד לסרט "אסירים" עם יו ג'קמן וג'ייק ג'ילנהול.

Resurrection
מתי: 9 במרץ
במקום הזומבים האיטיים, הגונחים והמייררים ומתקפות הסלואו-מושן שהורגלנו אליהן, הטרנד האחרון במסך הקטן הוא מתים שקמים לתחייה ומנסים לזכות בחזרה בחיים שהשאירו מאחור. כבר ראינו איך זה נעשה בהצלחה בסדרה "קמים לתחייה" (Les Revenants \ The Returned) וקצת פחות בהצלחה ב"ה-4400", ומי שממשיכה את הגל היא רשת ABC עם הסדרה החדשה "Resurrection". העלילה מתחקה אחר תושבי העיר ארקדיה שבמיזורי, שמתמודדים עם חזרתם של יקיריהם מהמתים. בין החוזרים ניצב ילד בן שמונה שטבע שלושים ושתיים שנים קודם לכן ושב להוריו ההמומים לאחר שנמצא פתאום בשדה בסין. השריף המקומי, שאיבד את אשתו לאחר שניסתה להציל את אותו הילד מטביעה, מנסה לפענח מה בדיוק מתרחש כאן. מי שפיתח את הסדרה הוא לא אחר מאשר בראד פיט שמשתף פעולה עם ג'ייסון מוט ששימש ככותב ומפיק ב"דמג'ס" ו"חוק וסדר" וביסס את הסדרה על רומן הביכורים שלו. הקאסט כולל את עומר אפס ("האוס"), מאט קרייבן ("צדק פרטי"), מארק הילדרת' ("V"), פרנסס פישר ("יוריקה") וקורטווד סמית' ("מופע שנות ה-70"). 

Believe
מתי: 16 במרץ
למרות שגם הפעם לא מדובר לכאורה בשום דבר שלא ראינו קודם, מותחן הפנטזיה "Believe" הצליח ליצור סביבו הד תקשורתי נרחב הודות לעובדה שמי שיצר אותו הוא במאי הקולנוע אלפונסו קוארון שחתום על "כח המשיכה" ו"הילדים של מחר", ובתחילת דרכו היה בין היוצרים של הסדרה המכסיקנית א-לה איזור הדמדומים "La Hora Marcada". הפעם, לטוב או לרע, קוארון משתף פעולה עם ג'יי ג'יי אברהמס, שמשמש כמפיק בכיר. הסדרה שתשודר ב-NBC, עוקבת אחר ילדה שנולדה עם כוחות על ואינה מסוגלת לשלוט בהם. האנשים שמגנים עליה נאלצים למצוא מישהו שמסוגל לקחת על עצמו את התפקיד, ומבריחים מהכלא נדון למוות שהורשע שלא בצדק. למרות שהוא לא נלהב בתחילה להגן על הילדה, נרקם ביניהם קשר מיוחד והם בורחים יחד. התפקידים הראשיים הוענקו לג'ייק מקלאפלין וג'וני סקיויה האנונימיים יחסית, אך שחקני החיזוק כולללים פנים מוכרות יותר, ובהן קייל מקלכלן ("טווין פיקס"), ג'יימי צ'אנג ("עד עצם היום הזה") ושחקן הקולנוע דלרוי לינדו ("מלקולם אקס). 

Crisis
מתי: 16 במרץ
בעוד "Hostages" של CBS (המבוססת על "בני ערובה" הישראלית) לא בדיוק מימשה את הפוטנציאל שלה, ברשת NBC מנסים לעשות סיבוב נוסף על טרנד החטופים עם הסדרה החדשה "Crisis" בכיכובם של דרמוט מלרוני, ג'יליאן אנדרסון ורייצ'ל טיילור. העלילה עוקבת אחר חבורה של ילדי האליטה של וושינגטון די.סי ובהם בנו של הנשיא, שנחטפים במהלך טיול מטעם בית הספר וחוטפיהם משתמשים בהם כדי לסחוט את הוריהם. בעוד שמשבר לאומי מתחולל, סוכנת FBI, שזהו (איך לא) יומה הראשון בעבודה, מגלה שאחייניתה נמצאת בין החטופים ונאלצת ליצור קשר מחודש עם אחותה. החדשות הטובות: הפיילוט זכה לביקורות מוצלחות. החדשות הרעות: אחרי הפרק השישי ההפקה יצאה להפסקה כדי "לתקן את הכיוון של העלילה" שהתרחק כנראה מהפיילוט. האם הם הצליחו? נצטרך לחכות ולראות.  

Turn
מתי: 6 באפריל
רשת AMC לא מוכנה לחשוש מכך ש"משחקי הכס" חוזרת ב-6 באפריל, ומשיקה באותו התאריך את הסדרה החדשה שלה "Turn" בכיכובו של ג'יימי בל ("בילי אליוט"). הדרמה התקופתית, המבוססת על הספר "Washington Spies", מתרחשת בשנת 1776 ומגוללת את סיפורו של איכר ניו יורקי שיחד עם כמה חברים קרובים מקים את רשת המרגלים "The Culper Ring" שהייתה זו שהיטתה את הכף במלחמת העצמאות האמריקאית. 

 

להמשך הפוסט

נטפליקס, מאחוריך: אמזון משיקה 10 סדרות חדשות

חן חדד | 07.02.2014 | 08:37

 

                                                                

ההיצע העצום של סדרות חדשות הולך וגדל, ואמש נוספו לו עשר סדרות מקוריות לצפייה ישירה באמזון, שהעלה הילוך בתחרות מול נטפליקס. עוד בשנה החולפת הבכירים באמזון הביטו בקנאה במהפכת הצפייה שסלל אתר הסטרימינג נטפליקס וניסו להיכנס למירוץ עם שתי סדרות מקוריות: "Alpha house" קומדיה פוליטית בכיכובו של ג'ון גודמן, ו"Betas" קומדיה על שני מפתחי אפליקציית דייטים שמנסים למצוא משקיע. שתי הסדרות זכו לביקורות חיוביות למדי אבל לא הצליחו לייצר אפילו מעט מההד התקשורתי שיצרה נטפליקס עם הקאמבק של "משפחה בהפרעה" וסדרות כמו "בית הקלפים" וכתום זה השחור החדש". 

המילים "מהפכת צפייה" ו"נטפליקס" לא נזרקות סתם כך לאוויר. האתר זיהה את הפוטנציאל הטמון באינספור חובבי ה-Binge Watching – אלה מאיתנו שלא מוכנים לחכות שבוע אחר שבוע לפרק חדש וגומעים עונה אחר עונה במרתונים של כמה ימים – וסיפקה את כל הפרקים לצפייה בבת אחת, ללא פרסומות. זה אולי נראה כשינוי טכני, ואולי אפילו גימיקי, אבל למעשה יש לו השפעה עצומה על התנהלות העלילתית של כל סדרה. הויתור על פרסומות מייצר תוכן שלא תלוי בשיקולי רייטינג ולא מנסה לפתות את הצופים לשוב משבוע לשבוע וכך בעצם מוותר מראש על "קליף האנגרז". במקום פיתולי עלילה מופרכים קיבלנו סדרות איכותיות שמרשות לעצמן להיות מורכבות ומשכנעות, ומתנהלות בביטחון ובנינוחות. ההכרה מהתעשייה לא איחרה להגיע עם פרס גלובוס הזהב שהעניק איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד לרובין רייט על "בית הקלפים" ופרס האמי לדיוויד פינצ'ר על בימוי פרק הפיילוט של הסדרה.

אבל, באמזון לא מוכנים לוותר כל כך מהר על מקומם ביצירת תוכן איכותי, ואף מנסים להתעלות על נטפליקס באמצעות הפיכת הגולשים למבקרים. בדומה לבציר הפיילוטים הקודם, גם הפעם אמזון עשתה Crowdsourcing ואיפשרה למנויים על אמזון פריים לצפות בפיילוטים של הסדרות החדשות בחינם בסטרימינג, להביע את דעתם וכך להחליט אילו סדרות יזכו בעונה מלאה. חצי מהסדרות המוצעות אמנם מכוונות לילדים, אבל חמש הסדרות הבוגרות יותר מסקרנות במיוחד, עם יוצרים כמו רומן קופולה, ג'ייסון שוורצמן וכריס קרטר, ונבחרת כוכבים שכוללת את שחקן הקולנוע גאל גרסיה ברנאל ("ואת אמא שלך גם", "דרום אמריקה על אופנוע"), ג'פרי טמבור ("משפחה בהפרעה"), טיטוס ווליבר ("אבודים", "ארגו), לולה קירק (אחותה של ג'מיימה קירק מ"גירלז") וגבי הופמן (שמגלמת בימים אלה את אחותו של אדם ב"גירלז").

הצצה לסדרות החדשות: 

הפיילוטים אמנם זמינים בשלב זה רק באמזון פריים בארצות הברית (כך או כך, העבר מלמד שהם יהיו זמינים בקרוב גם בשירותי ההורדות הפיראטיים), אבל ההצצות הקצרות שנחשפו בינתיים מרמזות שמדובר בסדרות עם פונטציאל התמכרות לא קטן:

The After

כריס קרטר, שחתום על "תיקים באפילה", עומד מאחורי הדרמה "The After" (הפרוייקט הראשון שלו כבמאי ותסריטאי מאז 2008). הסדרה, שמעלה דה ז'ה וו קל ל"אבודים" עוקבת אחר שמונה זרים שמתחברים על ידי כח מסתורי ונאלצים לעזור זה לזה לשרוד. בניגוד לנטלפיקס, באמזון סומכים על כך שהקליף האנגר שבסוף הפרק יגרום למעריצי "תיקים באפילה" ו"מילניום" לכסוס ציפורניים בציפייה לפרק הבא. בין הפנים המוכרות של הסדרה ניצבים אריאל קבל ("יומני הערפד"), אדריאן פסדר ("גיבורים") ואלדיס הודג' ("העוקץ").

The After (צילום מסך)

Bosch

סדרת הנואר שמייצרת כבר עכשיו גל של ביקורות משבחות היא "Bosch" שמגיעה ממפיק ותסריטאי העונה הרביעית של "הסמויה" אריק אוברמייר. העלילה, שמבוססת על ספריו של סופר המותחנים האמריקאי מייקל קונולי, עוקבת אחר הארי בוש, בלש בלוס אנג'לס (טיטוס ווליבר) שבפרק הראשון מנהל מצוד אובססיבי אחר אדם שרצח ילד בן 13 בזמן שהועמד לדין באישום רצח של רוצח סדרתי. לצידו של ווליבר מככבים סקוט ווילסון (הרשל ב"המתים המהלכים"), ואלרי קרוז ("הומלנד", "דקסטר") ולאנס רדיק ("פרינג'", "אבודים").

טיטוס ווליבר ב"Bosch" (צילום מסך)

Mozart in the Jungle

רומן קופולה, הלא הוא בנו של פרנסיס פורד קופולה ואחיה של סופיה קופולה (שחתום בן השאר על התסריט של "ממלכת אור הירח" ו"רכבת לדארג'לינג" יחד עם הבמאי ווס אנדרסון), חבר לג'ייסון שוורצמן (כוכב "משועמם" והשחקן הקבוע של אנדרסון) ליצירת הקומדיה הדרמטית "מוצרט בג'ונגל". הסדרה מבוססת על ספרה של בלייר טינדל שכתבה על חוויות הסקס והסמים שלה בעולם המוזיקה הקלאסית של ניו יורק. בתפקיד הראשי ניצב גאל גרסיה ברנאל, ונבחרת הכוכבים שלצידו כוללת את לולה קירק, ברנדט פיטרס ("סמאש") ומלקולם מקדואל ("גיבורים", "הפמליה").

גאל גרסייה ברנאל ב"Mozart in the Jungle" (צילום מסך)

Transparent

על הקומדיה השחורה "Transparent" חתומה ג'יל סולווי, השואו-ראנרית של "טארה" ומפיקה בכירה ותסריטאית ב"עמוק באדמה". הסדרה עוקבת אחר משפחה בלוס אנג'לס עם חוסר יכולת רציני לשמור על גבולות, והעלילה קופצת בין שאלות על סקס, זכרון ומגדר לאחר שתיבת הפנדורה של בני המשפחה נפתחת והם מתעמתים עם הסודות ששמרו זה מזה, ובראשם האב (כוכב "משפחה מודרנית" ג'פרי טמבור) שחושף כי הוא טרנסג'נדר (ועל כן משחק המילים: Trans-Parent). בפיילוט מככבים גם גבי הופמן והבמאי והשחקן ג'ף דופלאס.

ג'פרי טמבור וגבי הופמן ב"Transperent" (צילום מסך)

The Rebels

נטלי זיאה ("צדק פרטי", "The Following") מככבת בקומדיה החדשה כאשה שנאלצת ללמוד להתנהל בעולם הספורט לאחר שהיא מקבלת לידיה קבוצת פוטבול לאחר מותו הפתאומי של בעלה. הומור הסלפסטיק והבדיחות הצפויות הופכות אותה לסדרה הפחות מבוקשת מבין הפיילוטים, אבל גם ארבע סדרות מתוך חמש שיממשו את הפוטנציאל שלהן יהוו נצחון גדול לאמזון.

נטלי זיאה ב"The Rebels" (צילום מסך)

להמשך הפוסט

הורים שעוברים לגור עם הילדים כובשים את המסך האמריקאי

חן חדד | 06.02.2014 | 14:01

בין צחוק מוקלט אחד למשנהו, הקומדיות האמריקאיות תמיד הצליחו לשקף את רוח התקופה ואת השינויים שמתחוללים גם מחוץ למסך הקטן, בעיקר בכל מה שקשור לתא המשפחתי. בזמן שסדרה כמו "משפחה מודרנית" שמזמן הפסיקה להצחיק ממשיכה לערום פרסים על המדף, קומדיות שזוכות לקצת פחות באזז משקפות גלגול נוסף בדינמיקה המשפחתית: הורים שחוזרים לגור עם הילדים.

עושה רושם שהצופים האמריקאים כבר לא מתרשמים מגברים ונשים שניסו לנהל חיים בוגרים אבל התמודדו עם מיתון ומערכות יחסים כושלות ונאלצו לשוב אל ההורים. הקומדיה קצרת הימים "איך לחיות עם ההורים (לשארית חייך)" ניסתה להחזיר למסך את שרה צ'וק ("סקראבס"), כאם צעירה שמתמודדת עם גירושים ומצב כלכלי קשה ונאלצת לעבור עם בתה אל הוריה האקסצנטרים. גם "Back in the  Game" סבבה סביב אם חד הורית (מגי לוסון) שמאבדת את המלגה לקולג' ונאלצת לעבור לגור עם אביה המנוכר (ג'יימס קאן). שתי הסדרות, שעלו בשנה שעברה, זכו לרייטינג נמוך ובוטלו במהירות.

אבל, מצב שבו ההורים הם שמחליטים להישען על הילדים שלהם קוסם לא מעט לצופים האמריקאים המבוגרים יותר, שנלהבים כנראה מהמחשבה על היום בו יוכלו גם הם להתנער מכל אחריות ולסמוך על הילדים שידאגו להם. אחת הקומדיות המצליחות שקולעת לטרנד היא "The Millers" של רשת CBS המגיעה מבית היוצר של גרג גרסייה ("קוראים לי ארל", "לגדל את הופ"). בתפקיד הראשי מככב וויל ארנט ("משפחה בהפרעה", "ערים כל הלילה") כניית'ן מילר, גרוש טרי, שכנגד רצונו מספק השראה לאביו (בו ברידג'ס) לעזוב את אמו (מרגו מרטינדייל) לאחר 43 שנות נישואים. הגירושים מטלטלים את שגרת חייהם, ובעוד האם מחליטה לעבור לגור עם הבן אביו עובר לגור עם הבת (ג'יימה מייס, "Glee"). המבקרים החמיצו פנים אל מול בדיחות הסקס, הגזים ושאר פאנץ' ליינים מתחת לחגורה, אבל הצופים ממשיכים לנהור למסך ולאחרונה הסדרה אף התעלתה על הרייטינג של פרק הפתיחה שלה עם 13.6 מליון צופים (אל מול 13.09 לפיילוט).

טריילר – The Millers:


 גם "Mom" של CBS רוכבת בהצלחה על הגל. בסיטקום, עליו חתום צ'אק לורי ("המפץ הגדול", "שני גברים וחצי"), אנה פאריס מגלמת את כריסטי, אם חד הורית ואלכוהליסטית לשעבר שמנסה לפתוח דף חדש, אך נאלצת להתמודד חזרתה של אמה לחייה, שבעצמה נגמלת מאלכוהול וחומרים שונים. "את לא קצת מבוגרת מדי כדי להאשים את אמא שלך בכל הבעיות שלך?" שואלת אותה בוני (בגילומה של אליסון ג'אני המצויינת). לאחר שהיא נקלעת לחובות כספיים, כריסטי מציעה לה בלית ברירה לעבור לגור איתה ולישון בסלון. בעוד שכריסטי מגלה שאמה לא נגמלה מסמים ואלכוהול, בוני נלהבת לגלות שהספה בסלון נפתחת למיטה. השתיים מחליטות להיות כנות זו עם זו ומצליחות לשקם את מערכת היחסים. למרות שרבים שיבחו את הכימיה בין פאריס וג'אני, גם הפעם הקומדיה לא העלתה חיוך בקרב המבקרים האמריקאים, אבל הצופים נכבשו במהירות בדמותה של אם שמרשה לעצמה להתפרע ובת שנאלצת לקחת עליה אחריות. הרייטינג רק עלה מפרק לפרק, והקומדיה, שהתחילה עם נתון לא רע של 7.99 מליון צופים השיגה לאחרונה רייטינג של 9.58 מליון צופים.

טריילר – Mom:

במקרה של "Dads", הרייטינג אולי לא בשמיים (ככל הנראה הודות להומור הגזעני שהפך אותה למטרה לחיצי המבקרים), אבל יוצר "טד" ו"איש משפחה" סת' מקפרלן, הצליח לקבץ סביב הקומדיה כמעט 4 מליון צופים נאמנים, ששבים בכל שבוע לצחוק מההומור שלו. הקומדיה סובבת סביב מערכות היחסים בין שני מתכנתי משחקי וידאו מצליחים בני שלושים ומשהו (בוגר "באפי" סת' גרין שמדבב את כריס ב"איש משפחה", וג'ובאני ריביסי שהפציע ב"טד"),שנאלצים להתמודד עם העובדה שאבותיהם חסרי הפרוטה עוברים לגור איתם. בעוד אחד האבות מבלה את זמנו ברביצה על הכורסה, אכילה, צפייה בטלוויזיה ומריבות עם העוזרת, השני יושב בבית של בנו והוגה תוכניות עסקיות לא ריאלסטיות שיחזירו אותו לשוק העבודה.

 

טריילר – Dads:

הקומדיות הללו אולי לא זוכות בחיבוק חם מהמבקרים או עושות כותרות, אבל הרייטינג מראה שלצופים האמריקאים נמאס מלשמוע שוב ושוב על צעירים אבודים שלא מצליחים להתבגר ולהיות עצמאים כלכלית. מיתון או לא, מהילדים שהם גידלו הם מצפים לקום על הרגליים, לעשות את המליון הראשון, ובבית שהם קונים לדאוג שיהיה חדר נוסף, במיוחד בשבילם.

להמשך הפוסט