"המחיר בקונטרול, אבל בעל הבית השתגע", זה מה שרוצים להגיד לנו בפרסומת החדשה של AIG בכיכובו של גיל חובב.

ברגע הראשון שרואים את הפרסומת הזאת אפשר לחשוב שבעל הבית ב-AIG באמת השתגע – לא בגלל המבצע המיוחד לביטוח המקיף, אלא בגלל החי"ת והעי"ן הגרוניות של חובב. הרי כולנו יודעים שחובב לא מדבר במבטא מזרחי ושהוא בנה של דרורה בן אב"י, נכדתו של אליעזר בן-יהודה יליד וילנה. אבל כנראה שכחצי תימני (שם המשפחה "חובב" עוּברת מ"מחבוּב"), שמינית ספרדי ושמינית מרוקאי עם עבר תוניסאי (כך חובב מעיד על עצמו), מותר לו לזגזג בגבול שבין האשכנזי למזרחי. 

הגימיק החביב בפרסומת של AIG בולט, אבל פעמים רבות המסרים הסמויים מהעין מגניבים לנו בפרסומות סקס כאילו בלי שנרגיש, ואנחנו מרגישים. כשהשוקולד הנוזלי נשפך בהילוך איטי ומתמזג עם הקצפת, אנחנו אמורים לקשר בין עולם התשוקות, הארוטיקה, החושניות והיצרים עם מה שלשוקולד יש להציע לנו. וכשהנספרסו של ג'ורג' קלוני עומד בכל פעם שהוא מדבר עם אישה, אנחנו אמורים להבין שמאחורי השיחות הקורקטיות ביניהם חבויים יצרים מיניים שעומדים להתממש. והאם ידו של הבחור בסרטון הקורא לחיסכון באנרגיה מונחת על מפשעתו במקרה, וכך גם גופו המתנשם והבעת פניו? נראה לי שלא (או שהשתגעתי ואני לא בקונטרול).

וכך כתב אהוד אשרי על "יד 2" שבחר ב-2005 בסיסמה "כולם עושים ביד 2": "כנראה שהסיסמה נראתה לרעיונאים שנונה, ואם היא תרגיז מישהו, מה טוב. תמיד יהיה איזה טמבל מ'הארץ' שימחה על גסות הרוח והזיהום התרבותי וייתן פרסום חינם למוצר שלהם. אז הפעם הטמבל הזה הוא אני" ("משחק מילים, הארץ, 13/05/2005). ובפעם הזאת הטמבלית היא אני.

______________

לרשימת הפוסטים בבלוג