תעכבו לרגע ברחוב בצרפת 100 איש ותאמרו להם באוזן: אפללו. אצל 99 מהם תעלה אסוציאציה אחת משותפת ומיידית – משקפיים. תוצאה לא רעה כלל וכלל על פי כל קריטריון להערכת עבודה של יחסי ציבור. ההישג הזה שייך בלעדית לאלן אפללו, בנו של האופה היהודי מהעיר האלג'יראית מאאסקר, אשר ב-1962, עם קבלת העצמאות האלג'ראית, נמלט עם משפחתו לצרפת בתוך מאות אלפי "שחורי רגליים" אחרים (כך כונו בחביבות האירופאים והיהודים של צפון אפריקה).

בימים אלה, האינסטינקט הבסיסי היח"צני של אפללו הצליח לחבר בין הכוכבות ההוליוודית של שרון סטון לבין הכישרון הענק של לוק בסון – על מנת שהשניים יעשו עבורו סרט פרסומת. עוד מהלך של אופטיקאי גאון שהצליח להפוך משקפיים ללחמניות חמות.

אחרי הבריחה מאלג'יר, משפחת אפללו, אבא אמא, האחות אלייט והאחים מוריס ואלן, התיישבו באחד מפרברי בורדו. בשנת 1972, אלן סיים את לימודיו ב"בית הספר הגבוה לאופטיקה" בפריז, הוא בן 24 אז, והוא חוזר לבורדו ופותח חנות צנועה למשקפיים ושמה "אופטיק" (היא קיימת עד היום, כסוג של קמע). ארבע שנים אחר כך, הוא מניח בסיס לרשת חנויות, מוכר זיכיונות לשם המותג "אלן אפללו", ורואה כיצד אימפריה צומחת אל מול עיניו. כיום הרשת הזאת מקיפה כ-1100 חנויות, בכמה ארצות במערב אירופה, והיקף המכירות השנתי שלה עומד על כ-850 מיליון יורו (נתוני 2012).

שרון סטון, משקפיים בגיל 56 זה די טבעי (צילום אי פי)

איך הוא עשה את זה? קצת מזה וקצת מזה, אך בעיקר הרבה מאוד יחסי ציבור אשר סבבו סביב ציר אישיותו של אלן אפללו עצמו, האיש שמכר בזול יחסית משקפיים שבאים עם מסגרת של הצלחה בחיים. לצורך זה הוא התחתן והתגרש עם דוגמניות ורקדניות יפהפיות (בהן אלכסנדרה סיקורסקה הכוכבת של הבלט הלאומי של וורשה בשנות ה-80, ועם הטופ-מודל ההולנדית רוזלי ואן ברמן, האקסית של אלן דלון). במקביל, הוא קנה ומכר קבוצות כדורגל, מונקו, בורדו, ואף בעלות חלקית על מועדון הפאר הצרפתי פריז סן-ז'רמן. הכל, על מנת להיות כל הזמן בכותרות, חמוש במשקפיים.

חוץ מזה הייתה לו שנים רבות סיסמת פרסומת מבריקה וקליטה אשר עשתה שימוש בחרוז הנוצר מהתנגשות שמו "אפללו" (בהיגוי צרפתי כמובן), והמילה "שיגעון" (FOU).

אלן אפללו, מופיע בדרך כלל בפרסומות של עצמו

במסגרת זאת, הוא הצליח לחבר בימים אלה צמד לא שגרתי, לעבוד עבורו. לוק בסון, הבמאי והמפיק אשר מתאושש בימים אלה מהצלחת "לוסי", הסרט הצרפתי המכניס ביותר בעולם בעשרים השנים האחרונות, מצלם סרט פרסומת עבור משקפי אפללו, בכיכובה של שרון סטון, סרט אשר יפצח קמפיין אירופאי חדש למוצר בחודש פברואר הקרוב, 2015. סטון, בכלל, הוחתמה על חוזה עבודה למשך שלוש שנים עבור המותג, או בלשון ההודעה לעיתונות שיצאה ממשרדי האופטיקאי: "שרון היא הבחירה הטבעית שלי. היא לא רק כוכבת גדולה ופופולארית בקרב קהלים בעולם כולו, היא גם אשה עם מחויבות חברתית גבוהה התורמת בפעילותה במספר תחומים…". וכו'. אחד התחומים האלה הוא המאבק נגד האיידס והסיוע לנפגעיו, אשר סטון היא אחת מהפעילות שלו בארה"ב – ואפללו מסר בהמשך הקומוניקט שלו, כי הוא מתחייב לסייע לה בתחום זה. לא הכל ביזנס.